Dålig högtalarprestanda i X10 bekräftat av SE support!

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av gamsun, 31 aug 2010.

1. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Lugna ner er några snäpp. Personliga påhopp och förolämpningar löser sällan problemet.

Uttalandet i SEs supportforum är luddigt, och vissa har tolkat det som att en fix är påväg. Det är inget att haka upp sig på, och är varken möjligt att konfirmera eller dementera i dagsläget.

Det enda jag kan säga är att det är möjligt att öka ljudnivån genom en mjukvaru-fix. Detta måste oftast göras så djupt som på kernel-nivå, och kan därför antas skickas med en större uppgradering. En uppgradering till Android 2.1 kräver en senare kernel, och därför är det inte orimligt att anta att SE skulle kunna ta tillfället i akt och öka ljudnivån i samma veva.

2. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Precis de felen du nämner hade min x10 med... har sålt den för en tid sedan enbart pga av detta.

3. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klokt talat!

4. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som hört något om SE kommer att fixa den taskiga ljudkvaliteten/ljudnivån i 2.1? Gör det inte det är det en stor skandal, enligt mig.

5. Stiff30

Stiff30 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu har denna tråden tuggat i snart 2 månader. Om ca 2 veckor släpper dom förhoppningsvis 2,1 uppdateringen och då kan vi se om det har skett något med samtalsvolymen. Om inte så får det vara. Det kan vara som Oliver G säger. Vi väntar helt enkelt dessa sista veckor innan uppdateringen kommer.

6. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    En tanke som slår mig är:
    Vi som inte har problem med samtalsvolymen! Hur påverkas vi om de gör en mjukvara-uppdatering på kernelnivå? På vilket sätt förändras vår volym då? Och om problemet ligget på kernelnivå, hur kan det då vara så olika från telefon till telefon?

7. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Kan vara så att en ev. fix endast appliceras på "chip" från en viss batch och versionsnummer i vilket fall du inte kommer påverkas alls. Kan man mjukvarumässigt inte särskilja de dåliga från de fungerande, kan det nog annars vara svårt att lösa problemet utan att byta HW.

Last edited: 18 okt 2010
  8. Kattla

Kattla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om än lite luddigt så gav SEAnswers ett svar för 3 timmar sedan:

Svar: