Fråga: Dålig kontrast på telefonknapparna

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Bumpa Berra, 11 sept 2013.

1. Bumpa Berra

Bumpa Berra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Nöjd med luren men jag ser ta me tusan inte bokstäverna under siffrorna när jag vill hitta namn i telefonboken.

När jag trycker på lursymbolen så kommer ju knappsatsen med siffror fram och det är dessa bokstäver där under jag inte ser i dagsljus.
    Man kan ju skifta till tangentbord nere i vänstra hörnet men siffer knappsatsen kommer fram som default nästa gång.
    Irreterande som fanken, hur byter man färger/utseende.?

2. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja, kontrasten är sämre på dessa bokstäver eftersom de är gråa och inte vita som siffrorna eller qwerty-tangentbordet. Tyvärr tror jag inte att du kan byta färgtema på stocksense numer. På gamla sense kunde du det, i alla fall sense 3.0 som jag hade på min gamla DHD.

3. droidsmurf

droidsmurf Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 172
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 13
    Om du byter till annat tangentbord typ swiftkey eller liknande kan du väl ta ner teman åtminstone som har olika färgsättning?

Sent from my HTC One using Tapatalk 4

4. drinside

drinside Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    Jag ser iofs inga problem med kontrasten på den inbyggda dialern (telefonappen), men om du inte ser så kan du ju alltid ladda ner en annan dialer istället. Jag körde med denna när jag hade Samsung-telefoner då den funkar precis lika bra som HTC:s egna. I den kan du dessutom byta teman till något som passar dig perfekt. :) Lycka till!

5. Bumpa Berra

Bumpa Berra Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svar. Kör energispar och då är kontrasten dålig för mina gamla ögon.

6. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja det är klart, kör du energisparläget på default så kan det bli lite "dassiga" färger emellanåt.

Vet du om att du kan editera energisparläget till att bara innefatta sänkning av CPU/GPU medan man bibehåller lite högre skärmbelysning? Jag kör själv på det sättet eftersom jag oftast inte behöver all kräm som enheten kan leverera under vardagligt bruk. Däremot är det skönt att kunna se vad som står på skärmen. Nu är det ju så att det är skärmen som troligen drar det mesta utav batteriet under en vanlig dag men lite längre batteritid kan man dock få genom att göra så här.