Dålig kvalite på Facebook Messengers videoklipp.

Diskussion i 'Off Topic' startad av Nomdex, 23 jul 2020.

  1. Nomdex

    Nomdex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan!

    Jag och en bekant skickar mycket klipp till varandra via Messenger som så många andra.
    Men han envisas med att spela in klipp i 4k/60fps med sin Note9, som han sedan sparar på telefonen för att skicka dom via Messenger. Dom ser ju då allmänt kass och gryniga ut på min IPhone8 men jag vill tro att dom ser kass ut oavsett vem han skickar dom till via Messenger?
    Han påstår att det bara blir dåligt för mig bland alla våra bekanta, och att det antagligen är för mitt val av Mobil (han hatar iPhone)
    Så hur ligger det till? Kan man skicka 4k klipp via Messenger eller är han full av skit?

    mvh
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Kan nog stämma att problemet ligger hos iPhone, finns någon annan tråd här om samma problem i iMessages har jag för mig.
     
  3. Nomdex

    Nomdex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Via Facebooks Messenger borde jag kanske nämnt.. Saken är att jag hade en Note 10+ ett tag och vill minnas att dom såg kass ut även då, men jag vågar inte svära på det.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Facebook brukar komprimera videos på tok för hårt, så att de ser rätt risiga ut. Borde inte se värre ut på beroende på mottagare sedan, utan det borde se lika illa ut för alla.

    Blir det lika dåligt om han skickar 1080p?
     
  5. Nomdex

    Nomdex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Han är ju ganska envis och vägrar skicka något annat tyvärr. Då dom ser bra ut för all andra som han säger
    Men är den ens möjligt för någon att ta emot en sådan fil och att den ser bra ut?
     
  6. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Som tidigare nämnt komprimerar Facebook både videos och foton. Vad jag inte riktigt har fått rätsida på är varför det varierar per användare. Jag och min tjej - t.ex. - när jag skickar till henne så kan jag sedan via hennes telefon se det i en rätt schysst kvalité (foton och videos). När hon skickar till mig så är det konsekvent uruselt. Vi har samma abonnemang så det borde inte vara en hastighetsgrej.
     
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Har ni likadana telefoner?
     
  8. Nomdex

    Nomdex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Väldigt mysko, dom ser dock lite bättre ut för mig när han skickar i 1080, men jag antar att Messenger inte stöder mera än 720p videos och 4k på bilder? Bilderna jag får ser i regel alltid bra ut. Väldigt svårt att googla sig till vad Messenger stöder, eller vart jag för trött när jag letade :D