Problem: Dålig kvalitet på kameran

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av cruZZade, 2 maj 2013.

1. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Men ni som har problem med kameran, DOA telefonen då?

Skickat med Tapatalk från min iPad

2. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Helt otroligt vad tröttsamma Ericsson-fanboysen är. Vad kul att ni är nöjd med er telefon, det finns ett forumavsnitt för Xperia Z där ni kan sitta och klappa varandra på ryggen. Vet inte om det är mindervärdeskomplex eller något som tvingar Xperiafantaster att ALLTID springa och trolla i trådar hela tiden.

3. emso

emso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Jag bytte från en N8 till en S4:a och är grymt imponerad av den hittills (har bara haft den 6 dagar). N8:an kan slänga sig i väggen. Jag förstår inte hur jag stog ut med den så länge egentligen, bilderna var inte så bra som jag hoppats, framför allt är S4:an mycket snabbare på att reagera vilket gör enorm skillnad.

4. kwakiz

kwakiz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är nöjd av kameran ännu inget och klaga på!!

5. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade en N8 långt innan S4:an och jag tycker att inomhusbilder nästan alltid blir bättre på N8:an. Förmodligen tack vare att den hade riktig blixt som gav nödvändigt med ljus istället för alla andra telefoners LED. Både LED och Xenonblixt hade varit fint.

6. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tyckte att kameran var sjukt bra i början, men upplevde den plötsligt sämre igår. Bilderna blev väldigt gryniga, problem med fokus och när man skulle ta bilder i mörker blev det inte alls bra tyvärr. Kan det bero på någon rubbad inställning, eller är det en jävla placebo-effekt efter att ha läst tråden kanske? ;)

7. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hahah...har fotat mer och jag tycker den tar fantastiska bilder för att vara en mobilkamera med bra ljusförhållanden. Jag förmodar att den tar bra bilder i mörker också om man manuellt ställer in den att inte dra iväg så förbannat med ISO:n, är nästan helt säker på att det handlar om en mjukvarutweak.

8. Crister

Crister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu tagit jämförande bilder med en 20000-kronors Nikon. Är uppriktigt sagt förvånad över hur bra den lilla kameran i telefonen är. Med lite justeringar duger de till och med för tryck.

Har också kontaktat supporten för att få besked om den plast som uppges sitta runt linsen. Min är kvar och tar fantastiskt bra bilder. Jag tror, med andra ord, att den är ett skydd och ska sitta kvar.

9. trozen

trozen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Haha upptäckte just skyddsplasten på linsen, förklarar varför bilderna blev lite suddiga!! :-P

Skickat ifrån min Galaxy s4 :)

10. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Testa och ta två bilder till, precis som du gjorde i första posten, men utan bildstabilisering.. Ger båda telefonerna samma eller olika ISO då? Eller är det till och med så att S3:ans bild är utan stabb och S4:ans är med?

Gmy

Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2

11. Crister

Crister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått svar från supporten - det finns ett litet plastskydd som ska tas bort. De som inte läser det här forumet har säkert sin kvar. Usel info från Samsung.

12. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Jag hittade den direkt, långt innan jag kom in på forumet och läste det här. Det jag inte förstår är varför det är hål i plastfilmen. Det är ju fett onödigt.

13. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 570

MINA ENHETER

Hur får man bort det där skyddet då? Petat på det flera gånger men får det inte att släppa.

Nu fick jag äntligen bort det, det satt rätt bra.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Last edited: 6 maj 2013
  14. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Det är ju aslätt att ta bort skyddet om man tar bort bakstycket först? :P

15. theLadder

theLadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När man läser den här tråden får man känslan av att kameran i S4 suger, så jag tänkte posta en bild jag tog idag.
    Det va en mus på gräsmattan, jag fipplade fram mobilen och höll den lite slarvigt, tyckte jag höll den skakigt och tog en bild och tänkte att den där bilden lär bli kass. Så här blev den:

Se till att ta upp den i fullskärm, sjukt överraskad över hur bra den blev! Nu är inte jag något proffs men jag tyckte den blev riktigt bra! Någon hade lätt kunnat lura i mig att den är tagen med systemkamera, men det kanske säger mer om mina fotograferingskunskaper :P

Så visst går det att ta riktigt fina bilder med S4an!
    Håller dock med om att det verkar vara svårt att få till bra kort i dåliga ljusförhållanden, har testat lite men ska exprimentera mer sen...

geckoo gillar detta.
  16. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Grattis till ett riktigt lyckat foto. Ja, kameran duger mer än väl om man vill fotografera i dagsljus och inte är något proffs. I mörker finns väl lite mer att önska, men det får vi leva med.

17. cruZZade

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Självklart är plasten från linsen borttagen, även om den i praktiken omöjligen kan ha någon betydelse iom. att den inte täcker linsen.

Fin bild för övrigt, men problemet uppstår ju inte vid bra ljusförhållanden :)

18. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 346
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Tycker dom flesta mobilkameror suger i dåliga ljusförhållanden. Testade den så hyllade kameran i htc one., vilket skämt.

S4

19. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag ger dig att 808ans fotokvalitet är i absoluta toppskiktet bland mobiler.

Bildsensorn i 808an är riktigt, riktigt bra, men tyvärr är det inte bara bildsensorn, megapixlar och elektronik som avgör bildkvaliteten. Objektivet i 808an är precis som på andra mobiler inte bättre än på en hygglig kompaktkamera. Man kan inte klämma in superoptik i ett trångt mobilchassi, om man inte kan trolla förstås. Och Joe Labero står inte på Nokias avlöningslista vad jag vet... ;-)

Här är ett test som jag helt skriver under på:
    http://www.idg.se/2.1085/1.478221/nokia-pureview-808-jattekamera-raddar-inte-sista-symbian-mobilen

/Peter

20. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Känslan får du för att det är någon sony fanboy som är här och trollar. Väntar fortfarande på hans dåliga bilder som han tagit och studerat så noga.