Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag köpte min också på netonnet och fick den utbytt och slutligen återbetalat. HTC-nissar kommer säkert rekommendera dig att söka efter uppdateringar, eventuellt göra fabrik-återställning och ifall det inte löser ditt problem (och så blir det fallet här) lämna enheten in på på service dsv. Anovo!

SWIP gillar detta.
  2. SWIP

SWIP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick du telefonen utbytt direkt av Netonnet eller krävde dem att du skickade in den på lagning först? Tolkar det som att du först fick en ny telefon av Netonnet och efter det att den nya hade fel med fick reklamera den, korrekt?

Hur var netonnet att ha att göra med?

Tack för svaret :)

3. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    De fungerade i det stora hela endast som mellanhänder. De var snälla men inte riktigt insatta i ämnet. Jag är dock väldigt tacksam att de återköpte enheten när den visade sig ha samma fel utan att säga ett ord.
    Så här såg det ut:
    1)Jag upptäckte fel
    2)Lämnade in mobilen på Netonnet som i sin tur skickade den vidare till Anovo
    3)på Anovo ominstallerades bara senaste mjukvaran och skickade mobilen tillbaka
    4)Jag tog emot den "lagade" mobilen, testade och lämnade in skiten igen dagen efter. -> Anovo igen!
    5)Efter drygt 3 veckor fick jag mobien doad / utbytt.
    6) Samma dag testade jag den och problemet dök upp vid första samtal (efter 3 minuter inne i samtalet typ)
    7) Jag kom tillbaka till netonnet och sa att eftersom den nya modellen var behäftad med samma fabrikationsfel var jag tvungen att häva köpet. Och de gick på det och gav mig ett tillgodokvitto.

4. Memphis

Memphis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gött för att du kunde reklamera såpass snabbt. Jag är kvar i samma situation!
    Min operatör (som är återförsäljaren i mitt fall) dröjer vecka efter vecka med något beslut. Jag ringde konsumentrådgivningen och fick snacka med en snubbe som var insatt och han var ju på min sida och instämde med att vad HTC säger om reklamation i ärendet är ointressant då det är återförsäljaren som skall följa konsumentköpslagen, inte deras leverantörer. Men de lyssnar med halft öra och de ska ha något möte nån gång framöver för att bestämma vad de ska göra. Oerhört tröttsamt, har gått snart 2,5 månad och 3 telefoner, varav den tredje har som sagt samma fel. Yay. Jag borde köpt mobilen på NetonNet. Eller helst en annan telefon.

Last edited: 1 dec 2011
  5. bobbano

bobbano Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också samma problem. Har dock inte fått tummen ur och reklamerat den ännu eftersom det, som tillfällig lösning, går att lägga på och ringa upp igen för att få ytterligare tid på sig att säga det man vill ha sagt :)

Jag har, som många andra, väntat på en uppdatering ang. detta problem och blev väldigt spänd när det den 8 dec dök upp en ny systemuppdatering. Jag hade Android v2.3.3 (eller .4) och nu kom v2.3.5 med HTC Sense 3.0 (tror jag det var).

Men gissa min besvikelse när problemen inte alls hade löst sig utan det var samma crap som vanligt. Uppdateringen i sig medförde en del nya bra grejer, men jag hade ju hellre bytt ut dom nya finesserna mot en fungerande telefon :(

6. Memphis

Memphis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma här, hoppades på att uppdateringen skulle lösa det, hade gärna haft kvar telefonen, är ju grym annars.

Och som du sade, det går om man lägger på samtalet och ringer upp igen, så får man ett tag till innan det blir mongo.

7. bobbano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kanske en knäpp fråga...
    OM jag flashar om telefonen till t.ex. CM7 eller Android Revolution HD eller nåt annat... Kommer det fortfarande vara problem med samtalen efter det? Är "telefon-delen" separerat från alla dessa olika ROMs?

8. bobbano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen?

9. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har inte haft dom problem med min Incredible S som pojkarna och flickorna i denna tråd, men jag har märkt skillnad på kvallitet när jag pratar med någon i dom olika ROM jag testat. Bäst är nog den jag kör nu (Virtuous Quattro). Sämst var när jag körde CM7, vissa samtal hörde jag knappt personen i andra änden!

Men om detta skulle lösa dom problem jag sett beskrivas i denna tråd eller inte, kan jag inte svara ärligt på ;)

10. owziee

owziee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41
    Telefon 2:
    Google Nexus 5X
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 10.4
    Platta 2:
    Nexus 9
  11. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tänkte bara att innan nån kommer och svarar på detta att det inte handlar om signalstyrkan så "highlightar" jag lite åt er ;)

12. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nån fler som testat det där med metallkontakterna och locket, eller vet om problemet finns i nytillverkade telefoner?

Verkar vanligt förekommande i telefoner tillverkade i april eller däromkring, men hur är det med en lur tillverkad i december?

Testa och hoppas att det fungerar?

13. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om ni har s-off kan ni gå in på denna sida och hämta hem ny radio - ska fixa problemet

14. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är lite nyfiken, jag skulle vilja se de typ 4-5 första siffrorna i serienumret (inte imei) på Incredible S som funkar/ inte funkar.

Vad jag vet så verkar HTC inte tro att det var en viss serie som var paj, utan alla. Men jag är nyfiken på om de som är tillverkade allra senast kanske är fixade?

Av serienumrets första tecken kan man se när den är tillverkad.

15. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Är det ens något fel på telefonerna? Så fruktansvärt kass mottagning på denna telefon överhuvudtaget.
    Lägger jag min incredible bredvid min sambos Iphone, min brors Galaxy nexus och en polares desire så skiljer det oerhört mycket i mottagning.

Bara inse att HTC incredible S är ett misslyckat mobilsläpp/köp.

16. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Så detta är fixat numera?

17. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har full mottagning nästan var jag än är. Kan till och med ha blivit lite bättre sen jag flashade in nyaste radion.

Sen ser man sällan nån som klagar på när det fungerar som det ska ;) Så jag antar att det är en "batch" på några tusen telefoner som sket sig helt enkelt :)

18. bobbano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat och det fungerar tyvärr inte. Ingen skillnad whatsoever. Telefonen är nu inne på sin andra omgång hos Anovo.

Första gången fick jag tillbaka "Felet har inte kunnat konstateras eller återskapas". Jag funderar om dom ens provade överhuvudtaget eftersom det i princip blir "eko"/dålig kvalitet vid varje samtal.

Jag ringde till återförsäljaren och ville lämna igen den (drog en rövare eftersom jag vet att dom har rätt att prova reparera den tre gånger innan jag kan häva köpet) men fick till svar att den måste in på rep en gång till. Mitt under det samtalet inträffar felet (som förväntat (och även lite planerat)), varpå tjejen i andra änden utbrister: "men oj vad konstigt det blev.. rundgång". Jag svarade direkt: "ja, det är precis exakt så där det blir!"

Hon gjorde direkt en ny rep-nota åt mig och sa även att eftersom den har varit inne en gång förut på rep så har jag förtur :)

Men jag tvivlar på att det blir nån skillnad denna gång...

19. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Signalstyrke problemet är problematiskt vid områden med från början mycket låg signal.
    Har inte hört någon med incredible s som inte upplevt problem med signalstyrkan på sådana platser.

20. Adde79

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag är resemontör och har varit på dom mest otillgängliga ställen med dålig mottagning men aldrig upplevt det som beskrivs i denna tråd. Jag håller fast vid min teori att det handlar om vissa IncS och långt ifrån alla.

Om det vore så många som du påstår skulle det vara översvämmat av liknande trådar.