Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. Memphis

Memphis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej verkar inte vara alla exemplar som har problemet.

Dock har jag fått 4 olika exemplar med detta fel.

Fortfarande inte fått igenom min reklamation heller, 6 månader har gått, helt makalöst.

2. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samma fel 3 ggr och du ska ha rätt att häva köpet, har du fått telefonen utbytt och inte repad är jag osäker på om 3 ggr gäller...

3. bobbano

bobbano Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dålig täckning kan ju alla ha mer eller mindre och som du säger, är man på ett otillgängligt ställe så kan täckningen gå ner. Det säger jag inget om.

Men grejen är (iaf med min telefon) att jag kan ha full täckning, för att sekunden senare ha noll täckning (ett X bland "staplarna"), för att 10 sek senare ha full täckning igen. Och jag har inte rört mig ur fläcken. Och jag upplever att det blev MYCKET sämre sen 2.3.5 uppdateringen. Även GPSen har svårare att hitta var jag är (främst med väder-applikationerna).

Med 2.3.3 (som telefonen kom med) så var det "bara" samtalskvaliteten som spökade, alltså att den jag pratade med hörde ett eko av sig själv/rundgång/kalla det vad du vill, och knappt hörde vad jag sa.

BTW, så fick jag tillbaka telefonen idag efter andra repet hos Anovo. Samma åtgärd: "Felet har inte kunnat återskapas eller konstateras". Jag slog igång telefonen och det dröjde inte länge innan täckningen dog en kort stund. Har inte provat ringa än, men jag utgår från att det är samma fel där.

4. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Visst har inte alla telefoner det. Men de flesta är jag helt övertygad om att de lider av det.
    Dock utsätts många människors telefoner inte av täckning i det spann jag talar om

5. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

har fått 3 telefoner utbytta och har på vägen förstått efter flertalet konversationer med både HTC och Telenor att incredible S är ett övergivet skepp sen länge.

Min telefon har blivit bättre sen jag rootat den och flashat ny radio. Den är fortfarande bara bra i områden med god täckning, men den funkar ändå ok i sämre områden.
    Jag hade således inte haft några problem om jag haft Telia som operatör, som har bättre täckning än telenor.

6. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tråkigt att höra om era problem iallafall :(

Min nästa telefon blir iallafall en samsung, har i dom fall jag haft problem inte fått tillfredsställande hjälp av htc.

Lycka till
    Andreas

7. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kommer garanterat bli en Samsung för mig också. Har samma erfarenheter av dem.
    Tror att det till stor del beror på att de öser ut modeller. Det blir liksom aldrig något riktigt flaggskepp.
    Det kanske blir ändring nu med kommande telefon.

Hur som helst är jag kund för sista gången iaf :)

8. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag ersatte min gamla, felaktiga Incredible S med Galaxy R i9103 och är mer en nöjd med den. Har inte haft några problem överhuvudtaget. Det enda som gör ond är enhetens låga popularitet bland devs. Trots att touchwiz är mycket fulare än sense rekommenderar jag starkt Galaxy familj!

9. bobbano

bobbano Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har min telefon kommit tillbaka för tredje gången på rep. Denna gång blev den DOAd och jag fick en helt ny i kartong. Dock är det precis exakt samma fel igen!

Kollar jag serienumret på den så är det HT22Cxxxxxxxxx vilket borde innebära 2012-02-12. Alltså en sprillans ny telefon :(

10. humlan

humlan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fick tillbaka en kunds Incredible S från Deltaservice utan åtgärd, dock hänvisade de till en kommande mjukvaruuppdatering från HTC som ska lösa problemet.

*När* den ska komma sa de inte, skulle kunna vara ICS som de hänvisar till.. Dunno..

11. henrikf

henrikf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av alla telefoner är jag haft är jag så glad över denna. Oehört genomtänkta funktioner. Brukar vara gnällig med ogenomtänkta grejer men här är det svårt att hitta nått.
    Tyvärr är det en skittelefon. Tänker på detta eko som uppkommer efter en stunds pratande. Och HTC har ingen lösning. dom förnekar att problemet är vanligt förekommande. Köper mer än gärna en htc igen, men gärna en som funkar som den ska.

12. kundservicegubben

kundservicegubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nån som råkar ha en sån här som har det här problemet och som vet om problemet försvinner med ICS/4.0 ?