Dålig mottagning i bilen

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av polar590, 31 mar 2023.

  1. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 392
    Mottagna gillanden:
    3 146

    MINA ENHETER

    Har sämre mottagning i bilen med pixel 7 pro än jag haft med andra mobiler, någon mer som upplever detta?
     
  2. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Låter ju märkligt och osannolikt. Förmodligen faktorer som inte har med mobilen i sig att göra.
     
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 392
    Mottagna gillanden:
    3 146

    MINA ENHETER

    Ja,men när vi kopplar upp frugans iPhone i samma bil och samma operatör så är det inga störningar hackande
     
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 513
    Mottagna gillanden:
    2 774

    MINA ENHETER

    Har nog inget med mottagningen att göra. Har inga svar men just det låter inte sannolikt.
     
    katho och polar590 gillar detta.
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Hur märker du problemet? Menar du att samtalskvaliteten vid vanliga telefonsamtal är dålig, eller något annat ljud som hackar?

    Du pratar om "koppla upp" mobilen. Till vad, menar du något infotainment-system i bilen? Över Bluetooth/trådlöst? Det kan inte vara någonting där som spökar, att uppkopplingen mellan bilen och telefonen är av dålig kvalitet av någon orsak och att telefonsamtal därför blir dåliga? Du kan väl i så fall testa att ringa ett telefonsamtal på vanligt sätt i bilen, utan att ha telefonen uppkopplad, och se om det är någon skillnad.
     
  6. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem jag med...
    Bytte från Xiaomi Mi11i och visst man kunde få lite dropped calls när man körde mellan 2 master.

    Men nu med min Pixel 7 pro så får jag inga dropped calls så men man får väldigt mycket störningar och man varken hör eller hörs när man kör mellan 2 master.

    Händer väldigt ofta i Västerås samt när man kör på E18 mot Stockholm eller Örebro.

    Har samma i min lägenhet... Går jag från köket till vardagsrummet förbi min AP som sitter på väggen blir det tyst och kommer tillbaka när man kommer fram till andra ändan.

    Vet inte om det har att göra med 5G och Tele2 specifikt?
     
  7. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    1 416
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Mestadels 5G men även 4G där jag bor, men har inte märkt några problem i bilen eller hemma (har 4 AP på olika ställen). Använder Telias nät.
     
  8. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag ställde in nu att jag ska använda 4G istället för 5G så skall testa och se hur samtalen beter sig med detta.