Problem: Dålig mottagning oneX. kolla era telefoner

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av henriq, 5 apr 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Min har nog bra mottagning verkar det som, eller åtminstone helt acceptabel!
    Täckning
    SE X10 Mini Pro: -87dBm 13asu
    Samsung Galaxy S: -89dBm 13asu
    HTC One X: -87dBm 13asu
    Hastighetstest
    Inte så rättvist då två av telefonerna bara klarar upp till 6mbit/s, alla är testade med samma simkort på samma plats vid hastighetstesten. Gjorda mot Solna servern med Speedtest appen.
    SE X10 Mini Pro: 3,37mbit/s ned och 0,5mbit/s upp
    Samsung Galaxy S: 5,34mbit/s ned och 2,1mbit/s upp
    HTC One X: 9,16mbit/s ned och 2,4mbit/s upp
    3 som operatör på telefonerna

2. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag kan bara säga att mottagning har jag märkt att de flesta ligger på -85 jag själv ligger runt så ibland högre men att ha testar olika Android mobiler i tele2 butiken så e jag nöjd alla ligger runt så galaxy s2 låg runt -87, Motorola razr -79, sen andra olika ingen låg på under -75

Sent from my HTC One X using Tapatalk

3. henriq

henriq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag märker att speedtest ger högre siffror än bbk. Nån som håller med?

tc737 gillar detta.
  4. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hos mig med.

5. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ringde supporten nyss, hon kunde inte säga något än att åka till butiken och få den utbytt då blir det mitt fjärde orkar inte mer :/ den jag har nu har riktig dålig täckning när jag är hemma så försvinner täckningen ibland och högst blir de 3 av 5 pinnar. Medan mitt andra mobil Nokia med tele2 har full styrka, har det hänt hos er att mobilen registrerar ej simkortet fick det meddelande igår sen fick jag knappa pinkoden igen så kom det felmeddelande om jag ville skicka rapport till HTC , bara klydd me de här telefonerna men jag vill verkligen ha den grym är den annars men men ...

6. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ja usch! Förstår att det är skitjobbigt men tänk på att du även gör andra konsumenter en tjänst (faktiskt) om du orkar fortsätta rapportera och fortsätta byta!
    Det är det enda sättet företagen kommer lyssna på och eventuellt skärpa sina rutiner när det kommer till exempelvis kvalitetskontroll.

Det ÄR tråkigt att behöva leka betatestare åt en produkt som faktiskt gått "live". Men mitt råd är ändå, fortsätt rapportera och fortsätt DOA. Vissa fel kan man leva med (främst mjukvarurelaterade) andra skall man bara inte acceptera enligt mig.

7. dOtlich

dOtlich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Instämmer

8. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Har använt telefonen sedan torsdags, inte haft några problem alls (har 3). Min rör sig runt -80-85 enligt den inbyggda mätaren.
    Upplever inga problem alls med varken websurf eller annat. Frågan är ju hur stort problem detta är, då det är troligt att en mjukvaruuppdatering löser detta.
    Det är klart man ska byta om man har faktiska problem med anslutning och med att ringa samtal, men stirra er inte blinda på siffror utan gå på ert egna användande. :)

9. Lamoken

Lamoken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Lenovo Yoga 2 10"
    ROM:
    Stock
    Kan förstå TS - jag bor på landet och kör Tre av den enkla anledningen till att det är den enda operatör som konstant gett mig mottagning överhuvudtaget i hela huset. (HTC Magic, Desire, iPhone 3GS etc.) Min HOX däremot tappar mottagningen och jag har fått det fula meddelandet "Endast nödsamtal" titt som tätt hela påsken.

Men men, jag väntar på nån form av uppdatering av mjukvaran innan jag börjar bitcha för mycket om fel på luren eftersom jag vet att jag bor mer eller mindre i radioskugga - men jag erkänner att jag hoppats på bättre radiodel än i den smått antika Desiren.

10. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag har faktiskt inga som helst problem med täckningen och jag ligger faktiskt mellan -85 dBm och -95 dBm. Bor i sthlm och har tre som operatör. Har varit över halva staden och inte haft några bortfall i täckning. Var i Södermanland i påskhelgen och hade full täckning även där, och även på väg till och från.

11. gholen

gholen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu vet jag MED mig att jag har USEL signalstyrka i lägenheten, det gäller till och med på gamla GSM-telefoner. Så det är inget skäl för mig att lämna in, däremot så tackar man för tipset, eftersom då kan man klaga på Tele2. Vi ligger så nära en radioskugga som vi kan :(

Förhoppningsvis kan dom göra nåt åt det, om inte annat så blir jag förbannad.

EDIT: Ett kontrollsamtal till HTC och jag fick rekommenderat att lämna in den på DoA. :(

Last edited: 10 apr 2012
  12. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

för allt vi vet, så kan det ju vart en sommarjobbare/vikarie/kossa som skrivit "radiostyrka" += 15.

Jag vet bara att jag ligger någonstans runt -85dbM men att jag hörs tydligt i andra änden, och jag hör tydligt den jag pratar med.

13. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

100Mbits fiber bredband hemma och telefonen verkar inte ha något problem med wifi.

Men täckningen med 3 nätet i hemmet verkar inte vara det bästa, varierar en hel del men lägger sig oftast runt 2-3 staplar. Allt från 83-99 dbm, men vid detta speedtest nedan låg signalstyrkan mellan 90-97dbm.

Jag har jämfört lite med min gamla telefon (Galaxy s i9000) dock tele2. Dbm siffrorna ser oftast lika ut, kanske lite bättre ibland med galaxyn men det beror säkert på tele2.

Körde även ett speedtest häromdan med 3G nätet hos en vän, då hade jag:
    Hämtning: runt 7-9 Mbps
    Överföring: runt 4-5 Mbps

Ser det bra ut tycker ni?

Last edited: 10 apr 2012
  14. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hastigheterna ser hyfsade ut, inte don bästa och inte dom sämsta. Tror att det kommer förbättras i framtida uppdateringar.

Vad jag har märkt så förbättras täckningen i mobilnätet när WiFi är avaktiverat. Lite konstigt kanske, men så är det på min iaf! :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

15. henriq

henriq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bra signal ligger mellan ca -45dbm till -75dbm. däremellan har man snabbare hastighet i dataöverföring.
    Dålig signal är allt över -85dbm. vilket dom flesta nya lurar har.
    Men min gamla desire med comviq kontant ger snabbare downspeed och starkare signal än sgs2 och nya oneX.
    Nyare lurer med mer skräp unde skalet har sämre signalstyrka och vi verkar acceptera det så länge det går att ringa och surfa lite.

70% av det operatörerna utlovar i hastighet ska dom fan kunna leva upp till. annars betalar vi för nåt vi inte får.
    Som att köpa en hel pizza och bara få en slice och nöja oss så länge det smakar lite.

Stå på er och klaga hos htc.
    By the way... Deras telefon växel krascha idag pga belastningen

Htc supporten: 08-50556438

16. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tror på koteorin :)

17. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

13011 kbps / 1953 kbps 186 ms nära torget i Karlshamn med Tre. Tycker jag var helt okej.

18. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fick 12,37mbit/s ner och 2,41mbit/s upp nu på morgonen i Svartbäcken, Uppsala! Testat på flera ställen i Uppsala med min nya telefon jag fick pga DOA, så verkar inte vara något fel på den heller då jag ligger runt 7-14mbit/s :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Last edited: 11 apr 2012
  19. saboteur

saboteur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ligger på -89dbm 3 mil utanför Stockholm city med Tele2.

Har en vit, ifrån Tele2 webbutik.

20. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Kanontäckning. -63 inomhus på Möllan i Malmö.

Datahastigheten var dock inte mycket att hänga i julgran . 3.89 Mbps ner. Samma med Tre som jag hade med Telia.