Problem: Dålig mottagning!

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Gabriel82, 24 jun 2013.

1. Galaxytab

Galaxytab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min S4 funkar utmärkt men Wifi har stora problem. Det går faktiskt inte att surfa normalt på S4:an med Wifi. (har en netgear router). Var och varannan gång man klickar på en länk och speciellt i playbutiken tappar den WIFI-nätet.

Slå på och av Wifi är det enda som hjälper, riktigt kasst faktiskt

2. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Hmm. Har precis skaffat mig en s4 nu. Är lite besviken på 4g mottagningen. Har s4 samma problem som htc one att den inte visar samma styrka på mottagningen som den faktiskt får in? Hade one tills häromdan och genom root och flasha in rom som faktiskt visade det som mottogs så kunde jag se korrekt mottagnkng.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

3. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Självklart finns det telefoner med täckningsproblem men merparten av dom som kommer in hit är det inget fel på.

Men Whrizler, nu vet jag inte vilken verkstad din skickats till då vi inte får in några från Phone house så det kan mycket väl vara så att dom har en egen liten verkstad och då kan det även sitta mindre kompetent personal där även om dom är auktoriserade ^^

4. Whrizler

Whrizler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det jag vet är att Phonehouse skickade min till en intern verkstad som i sin tur skickade vidare till Samsungs service och verkstad. Har fått mail vid varje tillfälle och har därför kunnat följa ärendet

5. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag har haft s4 från releasen med tele2 4g i Stockholm. Jag har aldrig någonsin sett att jag haft full mottagning så det verkar inte existera i sthlm.

6. Dajv

Dajv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Jag upplever också kass 4G-täckning och har precis fått tillbaka min S4 efter haft inne den på lagning där dom bytte antennsladd. MEN upplever samma kassa mottagning. Bor i centrala Göteborg där Telia bör kunna leverera 4G. Jag upplever problemet sådant att jag har 0-1 i 4G täckning(gäller även om jag är utomhus) vilket gör att jag får missat samtal p.g.a S4an inte slår över till 3G-nätet. Ibland gör den det och ibland inte. Ställer jag dock in att enbart använda 3G så verkar det fungera prima!. Men sjukt ovärt att inskaffat en dyr 4G-mobil där 4G inte kan nyttjas. Jag kan tänka mig att felet hos både telefonen och operatören. Operatören kan inte leverera det dom lovar och telefonen gör allting för att upperätthålla 4G och går inte över till 3G när den borde göra det. Till mig sa Telias support att alla samtal går via 3G-nätet och att surf går på 4G. Så om telefonen inte slår över till 3G rätt så är det telefonen det är fel på...Vet inte om problemet löser sig med att klaga hos Telia tills man får en ny...

7. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Jag vet på htc one så visade den faktiskt inte den korrekta mottagningen. Det slipades till u custom roms som tex insertcoin. Testat speedtest från play?