Problem: Dålig RAM-prestanda

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Pentav, 25 mar 2016.

  1. Pentav

    Pentav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har problem med min S6 stock 5.1.1.

    I idle ligger den på ca 86-92 % använt ramminne.
    Om jag nu går ut på promenad så vill jag använda spotify till musik och endomondo till att logga träningen.
    Tänk att jag får en snap på snapchat och vill kolla på den så går det bra, men så fort jag ska starta kameran för att skicka tillbaka något så stänger spotify och endomondo av sig. Inte bara ett program utan båda.

    Vidare om jag bara lyssnar på spotify på tåget hem och startar snapchat så är det inga problem. Det är just vid 3 (iaf dessa program) som det slutar funka. Tycker det är dåligt på en så avancerad mobil och undrar nu om det finns någon lösning för detta? Försöker stänga av så många pushaviseringar som möjligt och har knappt några onödiga appar som kan dra prestanda förutom när man använder dom.

    Tack för hjälp
    //Simon
     
  2. Kote

    Kote Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Japp, det är ett känt fel som i stort sett alla S6or lider av med 5.1.1 eller äldre. Detta har dock rättats till i Marshmallow! Det går att flasha till 6.0.1 utan större problem med firmware från Sammobile, jag använder själv den franska versionen som är olåst och det fungerar otroligt bra.

    http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/
     
  3. Pentav

    Pentav Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Åh skönt så det borde lösas snart iom att Marshmallow ska komma ut till S6 nu i mars, eller iaf snart? :)
     
  4. Kote

    Kote Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Japp! Samsung sa att Marshmallow skulle komma till Sverige i slutet på Mars, men som det verkar så kommer det ut i April istället!