Dålig täckning av IFA-mässan

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av MrM3, 1 sept 2011.

1. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vet inte om Swedroid sköts proffisionellt (skribenter får betalt) eller om allt är på frivillig basis. Oavsett tycker jag täckningen av pågående IFA-mässan skötts väldigt dåligt. Även om sidan inte har folk där borde man kunna hålla koll på stora sidor som t.ex. Engadget för att släppa uppdateringar här. Hänt rätt mycket på mässan som rör Android både vad gäller telefoner och plattor.

Hoppas ni bättrar på den fronten då det i övrigt är en utmärkt sida.

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Det är precis sånt här som gör att de inte har tid med att följa upp nyheter då de måste flytta alla j*vla trådar!

Fö så tror jag inte att de som jobbar här får betalt men om de får det så är det inte så att de kan leva på det.

3. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 176
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag utgår från att de som driver Swedroid har vanliga jobb vid sidan om(?) och då är det svårt att live-rapportera dygnet runt. Hur gärna du än vill det.

Det är inte våldsamt svårt att hålla sig själv uppdaterad. t.ex. Ifa 2011 -- Engadget

4. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Håller med delvis.klart man räknar med eb hyffsad bevakning av ett sånt event? Om vi ska leta oss till andra sidor som nån skrev kan väl swesdroid lägga ner?

5. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, Jag tror att Swedroid kommer läggas ner snart helt klart o_O:scared::P

Du kan väl återkomma med en adress till en lika bra/bättre androidsida som har ganska mycket tester av olika enheter och har en lika utbrett forum som är på svenska.

6. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 176
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ja, om man nu begränsar sitt surfande till endast en enda sida på internet. Då ligger nog Swedroid lite risigt till.

7. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Oj råkade man trampa på diverse tår här eller vad hände? Tråden la jag i allmänna forumet då jag tyckte att det logiskt sett hörde hemma där eftersom jag inte hittade ngt bättre alternativ. Finns det bättre alternativ som jag missat ber jag om ursäkt för det.

Sedan räknar jag inte heller med att det ska liverapporteras 24/7 direkt, vad har ni fått det ifrån? Däremot med tanke på sidans storlek och uttalande om att det skulle vara Sveriges största sida för Android tycker jag ändå att man kan ställa lite motkrav som besökare. Självklart kan jag besöka andra sidor som t.ex. Engadget och gör det också, fast vore såklart bekvämare med täckning på svenska.

Borde åtminstone kunna finnas samlingsposter om nyheter från jättar som Sony/Samsung uppe i alla fall. IFA-mässan är ändå en av världens största mässor i sitt slag och borde ju rimligtvis ligga rätt högt upp på sidans prioriteringslista vad gäller täckning tycker jag i alla fall.

8. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Får jag föreslå Sajtrelaterat - hjälp och förslag | Swedroid

9. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Flyttad till sajt relaterad.