Problem: Dålig täckning

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av PatricF, 6 dec 2013.

1. Talvathir

Talvathir Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Jepp!

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har kört ett par dagar nu med 4.4.1 och det var bara på morgonen efter jag hade flashat uppdateringen som jag märkte att det den tappade täckningen ett par gånger, men resten av dagen var lugn. I helgen har den inte tappat en enda gång, historiken för signalstyrkan är grön hela vägen nu utan något rött alls.

Det känns jävligt skönt men jag märker ändå att det kan bli riktigt dålig kvalitet (inte alltid) på samtalen ibland precis som det var när det blev "emergency calls only", mestadels när jag snackar med sambon som har Telenor eller med någon kollega, annars är det för det mesta bra kvalitet och den hoppar inte ner på "emergency calls only" alls längre.

Så det verkar i alla fall som att 4.4.1 löste det mesta av bekymren.

Tack för alla svar!
    -Patric

3. mickelauring

mickelauring Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25
    Tänkte höra med dig, du som är insatt! Eller det snarare känns som att du är det :D

Iallafall, innan och efter att jag låste upp bootloadern, rootade och slängde in custom recovery så fungerade mitt nät som det ska göra men sen återställde jag luren totalt och körde in 4.4.1 via sideload så har min mottagning börjat spöka ordentligt! :(

När jag är på jobbet, där mina kamrater har halvkass, men ändå 3G åtminstonde så har jag 1 stapel 4G, men så fort jag ska göra något på internet, uppdatera på Instagram t.ex så försvinner mottagningen totalt. Och förblir så en hyffsad lång stund för att sedan bli E (edge) som är helt sämst :D.

Så antingen startar jag om mobilen eller så får jag nöja mig med Edge. Detta börjar bli riktigt irriterande och vettefan vad jag ska göra, därför vänder jag mig till dig i hopp om att du kanske kan ge mig något vettigt! Har också provat med att stänga av 4G och köra på 3G bara, men det kunde jag ju fetglömma. På ställen där jag haft Full styrka på 3G har jag nu om jag har tur 1 stapel.

/ Clione

4. mickelauring

mickelauring Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Galaxy S25

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25
  5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 354
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad bra att du hittade svaret! :)

6. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Har inte märkt nåt dåligt med 4.4.2 än iaf?

7. grahnen

grahnen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tänkte bara nämna att jag och min sambo har var sin Nexus 5 från 3 och hon har problem med täckning på sin. Hon ligger oftast 2 staplar under mig. Tittar man under om telefonen så har jag -89dBm 9asu och hon -111dBm 1asu när telefonerna är bredvid varandra med likadana skal. Jag har ringt 3 och de vill skicka telefonen på reparation 3veckor gammal. Men jag har en kännsla av att detta kom i samband med 4.4.2 uppdateringen.

Tror ni en återställning kan hjälpa?
    Detta gäller enbart hspa vad jag kan se. Men vi har knappt LTE täckning där vi bor ännu.

8. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 354
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Förstår jag det rätt om ni har samma telefon, från 3, men du har bättre täckning än din sambo?

Har ni båda samma mjukvaruversion på era telefoner?

Testa att skicka ett sms med texten radio till 4646 - då kommersen uppdatering till simkortet vilket kan hjälpa till. Testa gärna också att söka nät manuellt och välja bort 4G.

Skickat från min iPhone 5s.

9. grahnen

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Japp vi har precis samma förutsättningar. Nu körde jag numret du beskrev och vola full täckning. Vad var det för grymmt kortnummer. Fungerar det på alla telefoner operatörer och vad gjorde telefonen mer detaljerat.

Tack för hjälpen iallafall för det verkar löst problemet. Frågan är varför 3s supporten ville skicka in telefonen på lagning. Den sista sa till och med när jag föreslog ett nytt simkort. Simkortet påverkar absolut inte täckningen.

10. grahnen

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sambon har fortfarande full täckning så SMS:a radio till 4646 gjorde susen

11. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 354
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad bra att det hjälpte! Det är ett nummer som endast fungerar med 3. Genom att skicka texten radio till numret så får simkortet en uppdatering tillbaka, vilket kan hjälpa täckningsproblem och vissa andra problem som kan uppstå.

Simkorten kan påverka täckningen, i samarbete med telefonen. Men då handlar det snarare om att just den telefonen och just det simkortet inte riktigt gillar varandra.