Problem: Dålig täckning

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av andekl, 1 sept 2013.

  1. andekl

    andekl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har efter semestern urdålig täckning med min Nexus 4 ibland. Den funkar ok för det mesta men tyvärr väldigt dåligt på min arbetsplats i centrala Stockholm (tappade samtal/datatrafik osv). Jag har haft den sedan december 2012 och fram till juli fungerade den någorlunda på arbetsplatsen. Inte jättebra täckning men sällan/aldrig tappade samtal.

    Efter samtal med Telenor (min operatör) häromdagen har jag testat sim-kortet i en Galaxy S3 och en Sony Xperia Z. Båda dessa lurar fick ok täckning där jag inte har någon alls. Jag testade även ett Tele2 simkort och fick med det full täckning...

    Jag kör stock 4.3 men testade att byta tillbaka radion från 4.2.2. Det gjorde dock ingen skillnad.

    Någon annan som upplever att mottagningen inte är bra ibland?
     
  2. makinah

    makinah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Jag har halebop. Den kan stå att jag har full 3g men egentligen så har jag svag gsm. Då startar jag om data i telefonen och då hoppar den tillbaka. Får vänta tills Key lime Pie kommer ut. Hoppas det löser alla problem.
     
  3. andekl

    andekl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I mitt fall blir det tyvärr inte bättre av att start om eller växla till och från flight mode. Däremot så hoppar täckningen väldigt, dvs den pendlar mellan ingen täckning och en eller ofta två blippar. Tyvärr är den mest utan täckning.

    I och med det kan jag också konstatera att övergången till 2g inte riktigt heller funkar. Om jag forcerar 2g har jag full täckning...

    Den borde ju prioritera 3g men automatiskt gå över till 2g när täckning saknas. Funkar inte riktigt för mig.


    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2