Dålig textskalning Samsung Galaxy Tab A 2016 (SM-T585)

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av marges, 29 apr 2018.

  1. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Hej,

    Har en Samsung Galaxy Tab A (SM-T585) där texten i högra halvan av Chrome blir ful och otydlig på vissa sidor (t ex Feber/Tjock och Google). Om jag zoomar in lite på sidan ser texten genast skarp ut. I Samsungs egna webbläsare fungerar det helt utan problem i alla lägen, men jag vill köra Chrome eftersom jag gör det på alla mina andra enheter (har jag aldrig upplevt detta problem på någon annan enhet).

    Felet syns på skärmdumpar, så jag bifogar hur det ser ut i det oskarpa normalfallet samt hur det ser ut när texten är som förväntat, efter att jag använt lite "pinch to zoom". Plattan är givetvis fullt uppdaterad så långt det (Android 7.0). Har även testat Chrome Beta med samma resultat.

    Har googlat men inte lyckats hitta någon som har samma problem. Någon som sett detta tidigare och/eller har en lösning eller förslag på lösning? :)

    /Edit: ser nu när jag tittar närmare på skärmdumpen att det inte bara är texten som påverkas, utan hela högra delen av webbsidan.

    Chrome_zoom.png Chrome_normal.png
     
    Last edited: 29 apr 2018
  2. isk_bjth

    isk_bjth Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Har märkt exakt samma sak på min SM-T580. Bara i Chrome och rättar oftast till sig om man vrider till porträttläge. Nästan oläsbar font ute på högersidan.
    Inte heller hittat någon lösning på nätet.