Problem: Dålig touchrespons

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Cee, 6 sept 2013.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Efter 4.3 tycker jag att känsligheten på skärmen har blivit betydligt sämre. Det är vissa gånger väldigt svårt att skriva med tangentbordet, det är svårt att scrolla i appar, multitouch reagerar inte etc.

    Har alltid upplevt skärmen som bra men efter 4.3 blev det sämre. Behöver inte vara relaterat till uppdateringen men det dök antagligen upp efter det. Har återställt den häromdagen men det gjorde ingen skillnad.

    Någon som upplever samma sak på sin? Kanske är någon känd bugg?

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  2. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Jag upplevde samma sak, fick tips om att öppna Google Eko (som är förinstallerat) och avmarkera uppdatera bakgrundsdata, det hjälpte mig.
     
  3. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Antar att det är Currents du pratar om nu. Testade vad du sa och stängde av allt där i, får se hur den blir framöver nu. Återkommer.
     
  4. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Tycker inte att det gjorde någon vidare skillnad i längden. Har fortfarande skumma lagg, korta låsningar, segt tangentbord etc. Får väl kränga på den Blocket och köpa den nya varianten snart istället.
     
  5. lofgreno

    lofgreno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Lagg

    Skumt. Lämnade in min Nexus för service när hörlursjacket börja glappa. Fick tbx den och då hade dom bytt display också. Visserligen schysst men i början lagga den, började leva ett eget liv och låste sig jättemycket.

    Det har blivit lite bättre nu men inte bra. När den låser sig brukar det hjälpa att stänga av skärmen och sen sätta på den igen.

    Kan detta vara samma grej, dvs mjukvaruberoende?

    Funderar på att skicka in den igen men det funkar bättre och bättre känns det som vilket är jättekonstigt.
     
  6. lofgreno

    lofgreno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Glöm mitt svar, detta måste vara hårdvarurelaterat. Dags att skicka tbx på service...:(
     
  7. Droid_276

    Droid_276 Guest

    Min flippar ut totalt minst en gång om dagen och problemet går ej att lösa på något annat sätt än att starta om plattan. Riktigt, riktigt störande.

    Notikationsfälten går ej att dra ner. Den går in på applikationer och skrollar och lever sitt eget liv och det är knappt så man lyckas stänga av den.

    Detta är alltså ett hårdvarufel och inte mjukvarurelaterat?