Dåligt samtalsljud - bara jag? + lite annat.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av FlyingCarpet, 14 jun 2010.

1. FlyingCarpet

FlyingCarpet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig är det den brusiga "bärvågen" som jag stör mig på mest. Är det tyst bakgrundsljud hos samtalspartnen så aktiveras bara bärvågen när partnern säger något MEN aningen för sent så att första betoningen ofta försvinner. Har låtit andra lyssna på samtalsljludet nu och reaktionen är "oj-var det så dåligt!".
    Volymen är det inget fel på tycker jag..däremot så kan jag inte sänka samtalsvolymen tillräckligt under samtal. Som minst är det fortfarande 6-7 mm kvar på volymstapeln.. konstigt!

HTS Support såg bara mitt klagomål som "feedback" , så det blir att reklamera telefonen hos Media Markt.

2. FlyingCarpet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inlämnad nu på service och får återkomma om tre veckor med resultatet.

3. Snurpan79

Snurpan79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Vad gäller tjänsten Samtal väntar så funkar den om du har den aktiverad via din telefonoperatör. Funkar hur bra som helst på min Desire och tjänsten är guld värd.

4. Mange33

Mange33 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte märkt av nått dåligt samtalsljud

5. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 114

MINA ENHETER

Mitt samtalsljud är ok, men inte mycket mer. Har inte trådskaparens problem men min gamla SE hade klart bättre ljud.

6. FlyingCarpet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått plocka fram min gamla SE 800i nu och det var faktiskt skönt att höra normalt samtalsljud igen.
    Innan jag reklamerade min Desire så provade jag kompisens Desire och den var betydligt mindre svajig i ljudflödet, dvs klipte inte lika mycket.
    DOCK så hade den luren också brusigt överföringsljud... så då tyder det på att den delen inte kommer att bli bättre.
    Jag är väl för van vid min SE:s klara ljud utan brus så omställningen blev för stor när jag fick min Desire och därför jag klagar. Men alla hade ju lovordat det fina ljudet... konstigt :(

Har nu fått tillbaka min Desire och det är bättre samtalsljud nu. Det bryter inte lika mycket längre. Mycket brus i bakgrunden kvarstår men det är tydligen så på alla Desire lurar.

Last edited: 22 jul 2010
  7. johankardell

johankardell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har haft ganska mycket problem med Samtal väntar i min Desire (för att inte tala om min Hero). Har använt Desiren med abb. från Glocalnet, Telenor och Telia, så det har varit rätt många olika simkort - alla har funkat lika dåligt. Ungefär 75% av samtalen kommer fram, men spontant då och då så får personne som ringer upp mig när jag pratar med någon annan "numret kan inte nås för närvarande" eller "det nummer du söker är upptagen i ett annat samtal".

Samtalsvolymen är dock ingenting jag kan klaga på - den går att ställa upp en bra bit över vad jag känner är bekväm samtalston.

8. johankardell

johankardell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bruset kan jag hålla med om. Det är på en högre nivå än önskvärt.

9. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Håller med, sjukt irriterande. Händer någon gång i veckan att en kollega säger att de ringt men att det var upptaget. Och ibland fungerar funktionen så att jag ser direkt i luren att det ringer.

10. jacksonaction

jacksonaction Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja med

men, sambo o jag insåg att det berodde lite på hur jag höll telefonen när jag pratade, om jag lutade den eller inte..

EN SAK SOM JAG undrar stark över är att jag inte verkar hitta något sätt att ställa in BAS och diskant!

Även om ljudet i headsetet är bra, så går det ändå inte att göra det djupare med bas.. på ngt vis... det är konstigt, inte för att ljudet är konstigt eller dåligt.

Jag hör min samtalas partner bra, min sambo säger att jag brusar i hans öra..när han ringer mig, men det bara om jag håller luren rak i stående läge, när jag låg på rygg och snackade i telefon med honom så sade han att det ovanligt bra. :scared: