Dåligt webbkontakt i Februari? Telia? Generellt?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Brödrost, 3 mar 2014.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Varit bortrest under Januari, kom hem i februari och ända sen jag kom hem har webben fungerat rätt dåligt.

    T.ex. här på Swedroid har jag fått fram Cloudfares errorsida flera gånger. Det har hänt liknande saker på många andra sidor, oftast bara med Chrome egna "ingen kontakt"-error, men så efter en uppdatering går det. Inte hela tiden eller varje dag, men mycket oftare än annars. Ungefär som att sidor jag brukar besöka helt plötsligt hamnat under DDOS-attacker.

    Känns nästan som att jag fått någon malware eller liknande, men till vilken nytta undrar jag då. Har scannat utan resultat, och installerar inga skumma saker på datorn. Startat om min värdelösa thomson-router som telia förbannat mig med.

    Är det någon annan som känt av detta i Februari? Har Telia som leverantör.
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag kör fiber genom Itux och Universal och har runt 18:00 ofta haft jävligt instabilt nät i runt 30 minuter. När jag pingat Google fick jag träff ungefär 50% av pingarna... Sen blir det stabilt igen.

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    När du kommer till Cloudflare-sidan här på Swedroid så handlar det inte om din anslutning utan om något annat utanför.

    När du inte kommer åt de andra sidorna du brukar besöka, har du testat att pinga dessa alternativt gå in på dem med en mobil eller liknande utan WiFi aktiverat?