Damm bakom skärmen

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 10 maj 2011.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja nu är det så att jag har upptäckt ett litet dammkorn bakom glaset.
    Jag vet inte riktigt om det är lönt att försöka lämna in den pga detta?
    Tror ni skärmen byts ut i så fall? Eller får man en ny mobil? Jag har inte haft några problem med den alls, förutom detta, så samtidigt vill jag inte byta då jag kanske har oturen att få en som strular.

Det syns ganska väl när skärmen är igång, och nu när jag vet att det är där kommer man att tänka på det ganska ofta. När man inte tänker på det så störs jag ju inte av det..

Om ett korn väl har tagit sig in kanske fler gör det?
    Jag har svårt att bestämma mig, Jag vill som sagt inte lämna in den heller och vänta när den skickas iväg eller vad de nu gör.
    Jag höll på med några Nokia N8 fram och tillbaka i några veckor pga fel. Jag använde den bara någon timme sammanlagt. Så det vill man helst slippa igen...

Vad tycker ni att jag ska göra? Vad hade du gjort?

Skit också, jag har sån beslutsångest som vanligt... Jag vet inte om dammet är tillräckligt för att lämna tillbaka telefonen. Om jag får en ny blir det kanske en med massa problem? Kanske inte ens får ny, utan måste skickas iväg på reparation?
    Jag vet inte om man kan ta pengarna tillbaka istället? men vill jag det?
    Jag börjar så jäkla lätt vela fram och tillbaka när jag läser här bl.a. Ändå att jag inte har haft några problem direkt. Ändå känns det som om jag har gjort ett dåligt köp när jag läser om alla som har problem med den. samt ser t.ex prisjakt-betyg på SGS2. Kanske skulle ha väntat lite på Samsung GS2 istället?
    Tusan också... :P Behöver lite råd tack.

Last edited: 10 maj 2011
  2. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

SGS2 har inte börjat levereras i Sverige än, så de betyg du ser är trams/egen-import.

3. Itson

Itson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det är väl inte helt sant. Bland annat pc city har skickat ut sin första batch

4. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har haft mobiltelefon med damm innanför glaset och den reparerades.
    Kan tillägga att det kom tillbaka och efter de försökt fixa det två ggr och damm fortfarande kom innanför fick jag en omleverans dvs en ny telefon.

Det är helt upp till butiken/tillverkare vad de har för policy.
    Enligt våra lagar så har ju de ju rätt att prova laga den.