Damm mellan glas och display

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av jebediah, 14 jun 2011.

1. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har lyckats fotografera sånt innan med skärmen tänd och blixten av på kameran.
    Iofs taget med en EOS 5D MkII men ändå, det borde fungera med alla kameror.

2. Bateman

Bateman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har också fått dammsalingar på vänster OCH höger sida mitt på displayen, riktigt irriterande. Hade det kommit in uppe vid högtalaren så jag kunnat "förstå" det men mitt på displayen är mycket märkligt. Köper man en såpass här dyr och avancerad telefon så borde den ju i det närmaste vara IP-klassad...

Får väl ringa till Telenor och höra vad göra för området växer och växer och har bara haft telefonen ca 1 månad...

3. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Har också sett att min har samlat på sig ett par dammkorn nånstans till vänster inte högst upp och inte i mitten eller nåt, fattar ej den är ju fan alltid i en sån svart väska den är ju också över 1 år gammal men ändå.

4. Dzadd

Dzadd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu börjar jag bli riktigt less, kan väll dra hela historien.

Lämnade in min Sensation den 13 augusti för rep av skärmen pga av dammet. För det första så tog det 9 dagar innan dom ens skickade den från butiken (Phone House i Skellefteå) till anovos verkstad, alltså den 22 aug. Ringde även butiken den 18e och frågade varför de inte skickat telefonen men fick till svar att de hade skickat den men det måste blivit något fel på uppdateringen på Emrox Networks sida. Alltså ljög dom för mig för den skickades 4 dagar senare.
    Efter ytterligare 8 dagar så kommer telefonen till Anovos verkstad alltså den 30 aug. Och det enda som står när man loggar in på Anovos servicesida är: Vi har mottagit produkten och registrerat den i vårt datasystem
    Så har det varit sen dess och inget har hänt.
    I lördags var jag in till Phone House och sa att jag ville reklamera pga lång servicetid (20 arbetsdagar) och han sa då att det borde vara möjligt men han skulle lämna ett meddelande till butikschefen och jag blev lovad att jag skulle bli uppringd igår måndag.
    Slutade med att jag fick ringa upp butiken idag och prata med butikschefen och han sa att han skulle ringa till HTC så att dom skulle få avgöra ärendet(?) Han sa även att HTC har en max servicetid på sex veckor.

Är det någon som kan få fram just vart HTC har det skrivet, att det ska ta max sex veckor?

Statushistorik
    Nytt serviceärende 2011-08-13
    Lämnat butik 2011-08-22
    Verkstad: Mottaget 2011-08-30

Mvh/D