DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

första delen ang market kan du ju iaf prova att rensa cache samt avinstallera uppdateringar på market och se om detr hoppat igång. själv har jag inte haft några fel alls på darkys sen 5.6.

Andra delen ang kontakterna så förstår jag inte var du menar. Meningen är så felaktivt uppbyggd att det låter som rotvälska.

Gör om, gör rätt!

2. proppen1987

proppen1987 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde om 9.5 så nu funkar market å kontakterna

3. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Jag testar ett par hörlurar nu på jobb och märker att ljudet liksom spricker upp på högre ljudnivåer som jag aldrig märkt tidigare med andra ROMs. Jag kör just nu speedmod K13D, så det beror nog inte på darkys kernel i sig utan kanske voodoo sound.. Men jag vet inte.

4. tommyW

tommyW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jopp, balboas kernel till cm7 stöder voodoo sound!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har inte brytt mig sedan jag la in 8.0 men nu har telefonen börjat bli slö. Måste jag göra något mer än att dunka in appen från market och sen köra?

6. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag hade nog rekommenderat en wipe också men detta kan du välja i appen. Du kanske också borde hoppa över kernel om du kör voodoo då darky har gjort en egen version av voodoo som heter dark core vilken har strax över 300 i tillgänglig ram till skillnad från vanliga voodoo som har runt 340. Visserligen har han försökt kompensera det genom att ha en mycket aggressivare taskkiller men det är inte riktigt samma sak. Det är dock ditt val och du kanske inte märker någon skillnad.

7. adelskrev

adelskrev Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det finns nyare versioner av darkcore v1.1 och 1.2 , då får man 340 i ram igen, voodoo 7 ingår också.

Donre gillar detta.
  8. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag spelar knappt något men nu har jag 300 ledigt och kan spela Dungeon defenders med Launcher pro och trillian igång utan lagg.
    En wipe är det tänkt att göras.

9. maffka

maffka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag drog in 9.2 i telefonen efter dom första dagarna så tog batteriet slut före kvällen och då tog jag ur den innan jag for till jobbet på morgonen! men igår så körde jag något i sgs tools som heter delete batterystats och nu sedan jag tog ur de imorse så har jag bara förlorat 15% och jag är äntligen en efter 7 månader nöjd med telefon jäveln!

10. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Tack det visste jag inte. Dock behåller jag nog super optimized kernel.

11. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag försöker få in 9.5 på min kompis ägs men det vill sig inte.
    Den är rotad och jag drog in cwm med mod manager. Problemet är när jag väljer installen i darkys och den skall starta om. Då går den in i cwm och sen vill den inte mer. Jag får något fel meddelande bara.
    Det jag inte gjort i darky mod är att välja och wipa, är de det som strular till det?

12. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

På förstasidan i denna tråd så finns ju en cwm-fil som är färdig, du kan ju använda den istället för o konfiguera en egen. Det gjorde jag och funkade för mig. Bara att lägga på interna sd-kortets root, sen välja den i cwm. Tar en stund så låt telefonen arbeta efter det.

Edit: det är alltså filen högst upp på förstasidan jag menar.

13. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag gjorde det och döpte om den. Funkar ej får felet: E:signaturen verification failed

14. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Du behöver inte döpa om den, då blir nog filen/verifieringen felaktig skulle jag tro

15. databas13

databas13 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan har haft 9,5 med JVK och Dark Core 1,2 nu 2 dagar nu helt plötsligt så funkar inte mitt 3g nät vet ej om det har nåt med uppgraderingen att göra ... Men mysko..... Någon som har liknade har checkat alla inställningar allt stämmer överens med tele2s samt kollat driftinfo står inge. Får till med upp roaming nu och befinner mig i sverige....

16. adelskrev

adelskrev Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja, Du kan ju prova att byta modem, hade också tänkt testa jvk modemet men nu vette tusan om jag vill efter ha sett din post. filer finns här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=36490

17. Molle123

Molle123 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du har inte bara råkat avaktiverat datanätverksläget då? Finns att aktivera om du håller in powerknappen. Har själv råkat stänga av den några gånger när man ska stänga av flightmode läget.

18. Commander

Commander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt, sökte runt som en galning och en reboot senare försvann problemet helt. Har för mig att det är något med Voodoo sound eftersom jag hade aktiverat tidigare att den skall använda sin analoga plugin för volym. Funkade inte innan men nu gör den.

Inget brummande och klart ljud. En sak jag märkt att Swype inte vill spara inställningar angående layouten på tangentbordet. Har ni någon aning hur man kan fixa det? Jag körde in en egen version av 1.6x version och har Svenska och andra språk dock vid reboot så väljer den UK som layout. Lite iriterande bara.

Har tömt catche data, tagit bort alla swype filer med root explorer startat om och installerat swype på nytt men samma problem.

19. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Har v9.4 är det nån mening att uppdatera sig till den nya versionen eller ska man vänta tills gingerbread versionen blir stable?

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du bör gå till 9.5 frå 9.4... 9.4 var ju lite av en buggrelease..