DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Hittade en svensk fungerande Swype från JPA från doc

Läggs in med CWM

Swype JPA

2. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om man då kan flasha in svenska swype så borde man kunna göra detsamma med Samsung tangentbordet med svenska eller? Om någon hittar samsung tangentbordet med äöå lägg gärna upp den här.

3. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Finns ju gingerbreads tangetbord med ÅÄÖ i romen men iof så hade det inte skadat med det svenska samsungtangentbordet så man får tbx smilisarna bland tecknen och vibrationerna vid knapptryckning.

4. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Finns det nått sätt att få BLN att fungera? Stod tidigare i deras guide på xda att det skulle komma senare, men nu när 5,6 heter Final Finish, så blir man ju fundersam!

5. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Får även ett fel från Launcher Pro när jag ska ta backup på mina inställningar:
    An error ocurred while trying to create the backup. Please make sure the SD card is available
    Nån som har nån aning vad det är för fel som är trasigt?

6. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Någon mer som har problemet att När man får sms så kommer det även upp en ruta i notifications som säger New Unread Messages! Samt att smsplinget kommer 2 gånger på grund av denna.
    Jag får inte heller mina mail som en notifikation. All synkning är på.
    Har v5.6, någon annan med samma problem? Eller någon med en lösning?

Så ser det ut i notifications bar...

7. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Använder du något annat smsapp, typ Handcent, samtidigt!? Isåfall kan du stänga av "visa meddelande i statusfält" i det vanliga smsappet!

Jag kör Handcent och har Darko 5.5 å för mig funkar det kanon.

Hoppas det löser sig!

8. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det är det som är problemet... hittar ingen annan smsapp, så jag förstår inte vad det är som spökar, har kollat alla tjänster och alla program som körs när den kommer upp, men jag kan inte förstå vad det är för program.
    Bra att det funkar för dig, trodde det var romens fel och var på väg att köra in någon annan.

Någon som känner igen rutan?

9. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har du provat å bocka ur rutan jag menade?

10. Shimmy

Shimmy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

11. Butcherswe

Butcherswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

har problem med att kalendern force close hela tiden + att swype inte funkar perkele men men ska bara ladda batt nu sedan in med 5.6 så får vi se om det blir någon skillnad.... eller så blir det clean install ja ja

12. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Vet inte om det har med romen att göra men sen jag flashade denna så går ljudet i slow motion när jag streamar musikhjälpens liveprogram på svt play och det funkade förut,även så funkar inga klipp i svt play appen

13. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är det bara för mig det är segt att låsa upp mobilen med denna Rom? Alltså att trycka på power-knappen för att dra låset. Tar cirka 4-5 sekunder att få fram låset. Brukar annars komma upp direkt.

14. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag lade in 5.6 i går kväll. Hade 5.5 innan. Upplever 5.6 utan lagfix som snabbare än 5.5 med Voodoo.
    Nu funkar 3D-läget i Maps 5 för mig också, det funkade inte med 5.5 för mig. Har inte hittat några buggar ännu utom den där när man ska byta bakgrund på startskärmen, som har hängt med ett tag.

Oerhört trevlig och snabb Rom, den här duger till 2,3 kommer.

15. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Faen.. försöker fixa CF-root. Har tankat odin osv men jag vet inte vilken version jag ska välja! i min telefon har jag

PDA: JPA
    PHONE: JPP
    CSC:JP4

Men jag vet inte vilken cf-root jag ska tanka :( någon som vill hjälpa?

Edit: nevermind, tog ner JPA versionen. Återkommer om jag behöver hjälp med darkys sen

Last edited: 19 dec 2010
  16. cooltman99

cooltman99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena!
    Jag kollade på denna länken och hans film som dom har gjort mm..
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091
    Jag funderar på att lägga in - v5.6 på min mobil, men jag har aldrig gjort sånt här tidigare, så jag är ganska osäker på hur jag ska göra.... Om jag vill lägga in v5.6 med alla filer som de har lagt upp, och följer "film guiden" så är det inte så mycket som kan gå fel eller?? Och om något går fel är det väl bara att återställa den till fabriksdata?
    Tacksam för svar! :)

17. olofce

olofce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag la in denna igår, har tidigare aldrig haft någon custom rom eller något sådant. Upplevde inga direkta problem vid installationen. Du får ju välja om du vill använda easy install eller clean install. Jag körde med clean install och ja, sålänge 3 knapps kombon fungerar så ska det väll inte vara några problem med att återställa så vitt jag vet.

Har du 2.2 froyo nu? Isåfall måste du fixa så att du har recovery 2e, istället för 3e som du har nu isåfall. Annars fungerar det inte.

18. cooltman99

cooltman99 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har 2.2 froyo, som jag fixade via Kies.. Vad menar du med: "Isåfall måste du fixa så att du har recovery 2e, istället för 3e som du har nu isåfall" Eftersom det blir första gången för mig, så behöver jag all hjälp jag kan få :innocent:
    Tack! ;)

19. olofce

olofce Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej, då har du exakt samma utgångsläge som jag hade igår. Jo tydligen har(hade jag) vi en kernel med recovery 3e, detta innebär att man inte kan flasha filer typ update.zip, vilket behövs för att detta ska fungera. Så du måste först göra detta:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108

Du flashar in det via Odin, tar typ 5 sekunder och är inga problem alls. Ladda ner rätt fil från det posten beroende på vilken version du har. Jag kollade i "Om telefonen" på inställningar för att se vilken jag hade. Jag hade JPM så använde denna filen "CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.zip (5.92 MB, 11237 views)".
    Bara unzippa den en gång sen in i Odin som det står i posten.

cooltman99 gillar detta.
  20. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte heller gjort något sådan här förut och har ingenkoll, men gjordet det nu för 2 minuter sen. Jag följde guiden och fixade 2e recovery, sedan installerade jag darkys med easyway.. funkar skitbra och tog 5 minuter typ :)