Jag har börjat fundera om det är något jag gör fel! (?)
För i stort sett alla här säger att SGS:en rent av flyger fram efter varje uppdatering.
Sist jag hade en "f-f-f-fy fan va det går"-känsla var vid v5.2.
I början så var man über-noga varje gång man skulle flasha.
Man formaterade interna SD-kortet, la om till stock-rom å sen in med CWM å till sist den utvalda romen man ville ha...
Men eftersom romarna bokstavligen sprutar ut så var det ju ohållbart att göra hela den proceduren varje gång. Plus att sen kom wipe & no wipe versionerna, så då körde man bara på, men jag har
ALLTID oavsett wipe or no wipe kört
Factory reset, Wipe cash & Wipe dalwik.
MEN ändock tycker jag min lur laggar...tex om jag ska lägga ett program på HOME skärmen, håller ned fingret på skärmen tills fönstet kommer upp å jag väljer "Program", så tar det ibland upp till 5 sek innan det dyker upp nått. Sen när jag scrollar upp å ner så hackar det.
Likaså om jag tex scrollar i "Loggar" över telefonsamtal...hackeli-hack...
Det enda jag har gjort är att byta till speedmod-kernel i dom senaste versionerna för att jag velat kunna använda BLN. Vet att det finns i den senaste...men det har bara blivit så, plus att jag tycker speedmod har en bättre recovery-meny.
Kör alla tweaks utom den sista å sen har jag ext4...samma som Darky
*Är det något mer jag borde göra/inte göra?
*Blir det knas när systemet redan är ext4 å jag väljer ext4 när jag intstallerat en ny kernel?
*Eller är det bara jag som är
FÖR krävande!?
Å till sist, jag bryr mig inte om nå Quadrantscores...går helt på upplevelse!
Tacksam för svar!
Click to expand...