DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Det verkar vara lite individuellt precis som allt annat ;)
    Jag har inte upplevt sämre batteritid på darky än vad jag har på docs... jag klarar mig lite över 2 dagar på en laddning. Det är ju då förutsatt att man inte använder luren kopiöst mycket såklart...

Sen är det ju som alltid.. äår man inte beredd att ladda luren en gång varje dag om man använder den mycket så ska man köpa en gammal nokia-telefon ist helt enkelt.

2. jesper55

jesper55 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, Batteritiden är inte alls så dålig som alla säger. Jag har darkys 9.1, drog ur laddaren vid 7 imorse, lyssnar på musik på bussen till och från skolan. Sammanlagt 1,5 timme. Spelar lite spel och facebookat och använder telefonen allmänt under dagen (30-40 sms och 4-5 samtal), nu i skrivande stund så har jag 38% kvar vilket jag anser vara ganska skapligt ändå :)

3. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är ju inget vidare. Så där dålig batteritid hade jag med när jag körde Darkys. Och ofta ännu sämre, ibland hade jag bara 25% kvar på kvällen. Det var anledningen till att jag övergav den. Nu kör jag den officiella 2.2.1, den som drogs tillbaka, JS3. Jag drog ur laddaren kl.6 i morse, och har använt telefonen ovanligt mycket idag, så jag har bara 49% kvar nu kl.22.15. Normalt har jag ungefär 70% kvar vid det här laget.
    Dessutom är luren lika snabb som med Darkys. Överreklamerat skräp verkar det som. Trots det läser jag den här tråden flera gånger om dagen för att försöka hitta nån anledning till att prova den igen. Den dagen den är buggfri och med bra batteritid ska jag prova igen, men troligen når Darky aldrig dit. Han har mycket att lära än.

4. jesper55

jesper55 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du måste i vilket fall som helst ladda den över natten för att klara morgondagen om det nu är som du säger. Vem fan har inte telefonen på laddning över natten ändå liksom :P

Ungefär samma sak som att ha en hayabusa 1300cc sporthoj och snåla på bränsleförbrukningen. Visst, det går. Frågan är bara hur kul det egentligen är ;)

Last edited: 31 jan 2011
  5. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

jag har nu, i snitt 2½ dagar mellan laddningarna.
    i extrem fall 1½ dag.
    wifi på dygnet runt.
    tycker batteri tiden borde bli bättre oavsett telefon.
    min gamla "smartphone" Renoir och viewty som jag använde som modem till datorn klarade sig på 1laddning i veckan.

jag spelar inte på telefonerna, jag använder facebook,sms,samtal och epost.
    kör doc rom nu, på darky 8.1 så var det gräns fall jag fick två dagar. normala fall bara en dag.

6. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag har min på kontoret och på fritiden. kör 9.1. klarar lätt 2 dagar nu, inte före jag köpte wipe dock, då var det sämre.
    Har bluetooth på hela tiden med bt headset, push sync på hela tiden 3 mail konton, får 20-30 mail om dagen, minst 10 samtal in, massa ut. läser comics på dass(höhö)
    laddade igår morgon, har nu.. 45% kvar. tycker jag är helt ok!

7. cruzin4bruzin

cruzin4bruzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

shit....lade in denna nyss .........docs rom e bra MEN denna e ju AS BRA! Glider in o ut som bara den

8. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Den erfarenheten hade jag också första gången jag körde darkys (och wipe därmed). Efter andra eller tredje gången jag uppdaterade darkys rom blev batteriet sämre och klarade knappt en dag. Tilläggas bör att jag har kört no-wipe men jag undrar om det inte är något synk-program jag aktiverat som ligger i bakgrunden och drar data...

9. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

FYI, vet att jag läste detta någon annan stans. Men jag kalibrerade mitt batt 4 ggr och fick fortfarande 98% vid "unplugg" gjorde det enligt konstens alla regler med urladdningar mm.

fixxade:
    Lät den dra ur batt till den stängde av sig själv och då satte jag i laddaren bara så jag kom in i recovery, wipade battstat på 1% ist för som tidigare 100%. Ur med laddaren och boota, ladda fullt och använd den inte. Nu har jag 36h spychoactive usage utan probs.

10. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Ska testas ikväll. Hoppas det funkar bättre!

11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Jag gjorde efter den här och det tar ca 30-40min innan den droppar till 99 i idle

Charge the phone to full. Turn off phone. Charge until it says 100% on the green bar and vibrates for full charge.
    The Important Part. Remove the charge cable for 0-0.5 seconds and plug it back in instantly. Let it charge to 100% again. Do this 1-2 times again, so you've done this 2-3 times total.
    Reboot to recovery, on the recovery, go advanced, wipe battery stats, scroll on to yes BUT don’t wipe them yet. When you're ready, quickly remove the battery cable and push to wipe the battery stats.
    After wiping the battery stats, plug the charger back in the phone.
    Reboot to ROM. Keep the cable plugged in. Keep it plugged in for about 30 mins to 2 hrs. Unplug.

12. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag upplever att batteriet är sämre nu än på v8.1 har kalibrerat batteriet 3 gånger nu med urladdning. Dock har jag gjort det vid 100%. Ska prova vid 1% för att se om det blir bättre.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har uppdaterat varje version sen v6

har bara wipat nu, och första gången, hade sämst batteritid först, men nu bra.. konstigt

14. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som har trubbel med WiFi? Har Darkys 9.0.2 kanske skall lägga in 9.1?

15. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har också problem. Den tappar kontakten osv. Hade kontakt i hela huset förut men inte nu.

16. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håller med om batteritiden, jag har 9.1 inlagd och tog mobilen ifrån laddaren vid 06.30. Nu kl 09.30 så har jag 78% kvar fast jag bara har pratat i mobilen i 1min och kollat mailen en gång.

Har även skärmen inställd på lägsta ljusstyrkan samt har stängt av bakgrundsdata samt mobila nätverk. Inte jätte imponerande resultat :(

17. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hur gott håller ditt batteri då?

Har wipeat vid 1 % nu, ska se hur den håller sig under dagen. Får prova ditt sätt beroende på hur detta går.

18. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Kan inte säga det än för jag testar lite modem hit och dit men jag har haft 30+ med skaplig användning på 9.1

19. Kanjtozzft

Kanjtozzft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag måste nog köra wipe versionen, mitt batteri efter 9.1 är inte att leka med, har alarm klockan sex på morgonen, drar ur laddaren snoozar till halv sju, 84%. Kommer till jobbet äter frukost vid klockan nio, 53%. Igår fick jag ut knappt 7 timmar, får se hur dagen blir.

Verkar en wipe version funka bättre alltså?

20. S-Droid

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Har du kollat så du inte har någon app som inte låter luren sova?