DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har dere advanced? de fleste høye poengsummen i quad kommer av mye høyere i/o.

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Glöm quadrant poäng totalt, det säger absolut inget om hur snabb telefonen är i praktiken.

Det är inga problem att få uppåt 3k i quadrant med "rätt" lagfix, telefonen funkar dock helt kass i praktiken.

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

må så vara, men de 150p jag plockat känns skillnad när jag surfar med flera flikar i telefonen
    ska kolla inställningar senare, vet att jag har "fast mount" EXT4
    och gjorde om två andra från false till EXT4 som jag tyckte kändes 'säkert'

under Speedmod lagfix menu
    lagfix option -> convert data to ext4
    ext4 mount option -> faster mount

under advanded custom conversion options (gjordes efter konverteringen och omstart in till systemet,sedan omstart till recovery)
    data fs = ext4
    cache fs = ext 4
    data loop = false
    cache loop = ext 2
    dbdata loop = false
    bind data = false

mina inställningar, den upplevs snabbare och 2-3 flikar är nu snabbare än innan och fungerar det bättre så tja, varför inte köra på det :)

Last edited: 10 feb 2011
  4. bmfrj

bmfrj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan.

Jag kör Darkys 8.1 (Körde 9.1 först, men när jag fått in alla appar och gjort en massa inställningar så slutade allt funka. La då in 8.1 istället och det funkar kanon)
    Men nu när 9.2 kommit ut kanske man ska försöka igen.
    Men jag har två frågor (då jag inte orkar ladda hem en massa appar och göra inställningar osv. hela tiden)

1. Kan jag lägga in en ny darky version (ex. 9.2) som INTE är wipe utan att behöva installera nya appar och lägga upp widgets osv.?????

2. Jag har rootat med något som hette typ. "clockwork recovery speedmod" eller nått i den stilen. Där kan man i recoverymenyn göra en backup. Den backupar alla appar, inställningar osv. Är det en kopia av hela ROM:et, alltså just nu Darky 8.1 med mina "inställningar"???

En extrafråga :-) Om jag kör in D9.2 och sen lägger in min backup D8.1. Har jag då 8.1 eller kommer det inte funka??

Tack på förhand
    //Rickard

5. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

9.1 hade market problem, vissa av mina appar fungerade inte, och en del försvann.
    tänkte det kommer säkert någon ny version så jag höll ut, 9.2 fixade allt :)

bmfrj gillar detta.
  6. bmfrj

bmfrj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanon, men om jag kör in "no-wipe" behöver jag installera om allt och nollställs hemskärmen?

7. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nej men om du får problem med något så kör en wipeinstallation.

Fråga till er som testat många versioner av Darkys roms, vilken tycker ni har fungerat bäst hitintills?

8. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag har kört in varje uppdatering som har kommit :P jag tycker att 9.2 är bra, har inte kommit på något alls att klaga på.. allt bara flyter på.. sen annars v6 kunde jag inte heller klaga på..

9. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

ext4 fast mount tycker jag märktes lite skillnad av, mer skillnad än själva ext4 konverteringen.

ext2 cache loop skulle jag väl inte rekommendera men gillar du det så :)

Vill du testa nåt riktigt snabbt så kan jag rekommendera laststufo's SOK kernel, har faktiskt övergett speedmod till förmån för den nu. Den innehåller voodoo sound, bln osv också, men är bra mycket snabbare och med OC/UV möjlighet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=811660

Kör 1,2Ghz som max klock fast undervoltat till samma volt än vad som är stock för 1Ghz. Får bättre batteritid än med speedmod faktiskt, och luren är bra mkt snabbare. Flashade in speedmod en sväng när jag krånglade lite med inställningar och den kändes helt plötsligt hopplöst seg. Något jag aldrig tidigare upplevt.

SOK är riktigt snabb även utan överklock, det krävs dock lite meck med script för att ändra vissa inställningar, inte speciellt användarvänligt kanske även om jag gillar det personligen.

Ger typ 1100 i quadrant utan lagfix såklart :) Men känns sjukt snabb, finns en bunt med olika lagfixes, ext2/3/4/4nj, JFS osv.

11. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

vilken oc har du kommit upp i max stabilt ?
    lite skumt att den ger så låg q-bench :(

12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

1,3Ghz fryser luren, man kan dock göra custom frekvenser typ 1,25 osv. men har ej testat det så kör på 1,2 då det går med undervolt.

Nja det beror på att quadrant är kass när det gäller att mäta praktisk prestanda, utan lagfix blir inte quadrant högre än så. Det är I/O resultatet som skjuter i höjden till helt orimliga nivåer med lagfix i quad. Däremot är den blåa stapeln(cpu) ungefär dubbelt så hög som innan.

13. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

testar SOK nu! kör darky's 9.2, hade SM förrut och SOK är grymt mkt snabbare utan lagfix och OC. men som sagt konstigt att man får så låg q-bench

14. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Man får det utan lagfix, plus att quadrant räknar fel. Testa att köra custom benchmark om du har quad. advanced. Får höga poäng där men när jag kör full benckmark så jämnas det alltid ut.

Med SOK och ext4 lagfix(kör det nu) så får jag ca 1800 i quad istället, I/O poängen ökar nåt enormt.

15. kurtnilsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nice... Got sok up and running with oc. What settings do u use? And what scripts r u using in etc init.d?

16. kurtnilsen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

argh... cant get it to work correctly... it is smooth... but for me speedmod is smoother in the ui. i use the default twlauncher as a benchmark. atm speedmod gives me supersmooth scrolling. almost feels like my ipad ;)

17. jarrob

jarrob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det nåt sätt att få svenska till samsung-knappsatsen?

18. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Speedmod känns extremt seg nu när jag är van sok. Allt är snabbare och mera smooth. Återkommer med script/settings sitter med telefonen nu.

Använd inte setcpu, utan voltage control. Prova utan oc, mkt snabbare än speedmod då med

Sent from my telefon.

19. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Provade ext4 men fick inte in det... Hänger sig mitt i, rabblar massa sen vid typ eurosport hd vad det nu har med nått alls att göra så slutar konverteringen och jag slungas tillbaka till cwm...
    Blev likadant när jag försökte lagfixxa speedmod.. Fattar noll

20. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

prova ta bort appen tv.nu. hade samma problem, men de löste sej efter att jag avinstallerade den