Mina är blåa och svarta, så han kanske heller inte har vita men ontopic; någon polare lär väl antingen ha minnen som ligger alt. de hen använder som du kan få låna en timme och testa.
Kollade, och de sitter i de vita portarna. Sen märkte jag att mitt moderkort är rev 1.0, och det bios jag har för rev 1.1. Kan testa installera rätt. jag har blåa och vita portar för ram-minnen och mina sitter i de vita.
Det är rätt men kollade in vad för moderkort han köpt och där är dem vita och blå. Ascii; din bror har väl en dator som du kan låna minne av?
Såg i bios att mitt ram var nerklockat till 1333 MHz (måste vara bios/cmos-default ) så jag klockade tillbaka till 1600 som stickorna är på.
Ah true, försökte hitta bilden jag med men no dice. Ja, windows klockar automatiskt ner minnena till 1333 så det är bara att ändra tillbaka. Borde inte orsaka något dock(?)
Körde en sfc /scannow och den hittade några korrupta filer som den reparerade. Sen körde jag en Windows Memory Diagnostic som inte hittade något.
Tips: Fråga i sweclockers, har fått otrolig mycket hjälp där, ett bra forum som jag rekommenderar för varje datornörd.
Vad ska man tolka detta som? Har inte haft en bluescreen sen 14.57 *ta i trä* Och jag har spelat och gjort allt möjligt.
Nope, sen sista blåskärmen har jag flashat rätt bios för min motherboard rev (sen återställde RAM-minnesklockningen) (mitt moderkort har två revs), kört en SFC scan som hittade och lagade några korrupta filer, sen har jag avinstallerat Norton då jag läst av en del att de kan ge blåskärmar. Jag får dock känslan av att detta är långt från över.
Körde driver verifier och hittade en strulande drivrutin. Tog bort alla gigabyte-bloatware samt drivrutinen gdrv.sys. jag har inte haft en blåskärm sen dess men jag avvaktar. Ska inte ropa hej för tidigt. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Plocka ut ett minne och se,blåskärmar den så testar du den andra eller testa andra minnen Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Imorgon hoppas vi på 0 bsoder Hade som sagt bara två idag och de var rätt tidigt på dagen. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2