Kör speedfan och märker efter en dryg timmes spelande att gpun var uppe i ca 60 grader. Inte så jättefarligt tycker jag.
Och jag som började oroa mig när CPU gick upp mot 45 grader, hehe Iallafall kanske lite OT men någon som vet vad PCH står för? CPU ligger på 36 för tillfället, System på 38 och något PCH på 48. Någon som vet?
Min dator har blåskärmat typ 6 gånger sen jag uppdaterade till windows 8 Inte ens mina gamla xp datorer som var pungdåliga har någonsin blåskärmat. (Inte denna heller när jag haft windows 7)
Vad för blåskärmar? Kolla med bluescreenview Låter som drivrutiner. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ndis.sys som orsakar problemet, blåskärmar 1-2 ggr/dag nu. Vet någon hur man fixar detta? Jobbigt när man gör skolarbete och får BSOD
Kan du gå in i C:\windows och sen in i mappen minidump och lägga alla .dmp-filer i en zip-fil sen ladda upp nånstans (typ filecloud.io) sen länka här?
I den senaste bsoden, så är orsaken vmware-authd.e, vad jag kan se. Alltså ett drivrutinsfel, då stringen är "WIN8_DRIVER_FAULT" Eftersom du kör W8 så kan det bero på att programmet ej är kompatibelt med W8. Jag såg ingen timestamp, men jag antar att den version av vmware du har är rätt gammal?
Så kan det vara som så att det vara inte är kompatibelt med w8. Förresten, kör du 9.0.0 eller 9.0.1? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Har läst igenom hela tråden och känner mig otroligt lyckost! Byggde min egen dator själv i december förra året och har aldrig haft en bsod (knock on wood)!