Dator/platta för studier

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nevgh, 30 aug 2017.

  1. Nevgh

    Nevgh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    Platta:
    iPad (6th Generation)
    Tjena!

    Har börjat studier igen efter ett avbrott och tekniknörd som man är har jag hunnit sälja min slimmade ultrabook. Har både kikat på en dator eller en platta men är lite kluven på vad man ska välja.

    kikat på iPad(den billigaste) och har tänkt att komplettera med ett tangetbord för ökad produktivitet. iPad är slimmad, lätt, snabb och har en bra batteritid. Nu med iOS 11 blir ju multitaskingen grymt mycket bättre än vad det är idag. Men känner mig lite begränsad då jag inte kan ha en explorer för att samla alla mina PDFS och arbeten som jag kanske vill följa upp eller påbörja.

    Lenovo Yoga Book(Android). Väldigt intressant produkt. men skeptisk till "holo" tangent bordet, känns som det inte kommer bli så effektiv. Men övrigt känns den bra. Att den har Android håller mig tillbaka för jag vet hur dåligt android surfplattor uppdateras.. Win10 vill jag undvika då blir det helt andra priser.

    En laptop, max 14 tum. kravet är, tyst, sval, lätt. Men min budget ligger tyvärr på max 5000 kr och vad jag har hittat så verkar dessa kriterier bli svåra att nå. Har ni tips på något kanske?

    Chromebook? Har kikat på dessa ett tag. konceptet verkar grymt, smidiga datorer men känns nästan alldeles för basic. D.v.s. inte riktigt effektiv för produktivitet.

    Dela gärna av era egna erfarenheter och vad ni tror skulle passa mig bäst utav det kriterier jag skrivit. Studerar företagsekonomi. Kommer bli en del arbeten men även titta genom och läsa artiklar och föreläsningar. Så en bra skärm är viktigt!