Datorbaserad NVR programvara

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Stanem, 17 jan 2020.

Taggar:
  1. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Hej alla.
    Då min NVR börjar strula och går inte att reparera längre så hade jag fundering på att ta en av alla datorer som står och skräpar för att bygga om till en NVR. Frågan är väl mer vilken programvara man kan använda, ska helst vara gratis eller så billig som möjligt och stödja minst 4 kameror samt vara resurssnål - har provat några gratisprogram men där låg det på nästan 70% processorlast i vila vilket gjorde att fläkten gick på högvarv samt att det laggade. OK, datorerna är inte direkt moderna, handlar om i3 alt i5 2-kärniga saker...
    Någon som har förslag på bra program?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Ja du har ju bland annat Shinobi Community Edition samt ZoneMinder att välja på.

    Annars så finns ju alltid UniFi Video och deras NVR-lösning som är himla smutt med deras egna kameror från 860kr/styck och uppåt samt ingen licenskostnad för NVR-lösningen och sägs klara 20 strömmar och uppåt utan problem om ditt övriga nätverk klarar det, kanske upp emot tusentals kameror om man bara speccar upp burken som kör det hela. Kamerorna är givetvis PoE matade.

    Du kan ju även titta på MotionEye (och MotionEye OS) om du vill komma undan billigt.

    Ytterligare ett alternativ är kerberos.io som också är en lösning baserad på öppen källkod.
     
    Last edited: 17 jan 2020
    bernard och Stanem gillar detta.
  3. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Tack för tipsa, glömde att skriva att jag redan har 4 st ip-kameror (trådade) monterade i drift och väl fungerande så det är bara NVRen jag behöver fixa.
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Ytterligare ett alternativ är att köpa en Synology NAS och köra deras Surveillance Station-lösning, men jag kommer inte ihåg om det ingår licens för 1, 2 eller 4 kameror out of the box.
     
    bernard och Stanem gillar detta.