Datornörd: jag behöver dig! [Moderkortsfråga]

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 30 nov 2011.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ni har rätt. Jag orkar inte. Jag tycker inte det är roligt att bygga en dator när jag kan ge någon annan 700:- för att göra det åt mig :P

Att sätta in extra hårddiskar och annat är ju en sak. Att behöva bygga skiten en annan...

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

äh vafan är det jag läser? :D Bygga ihop en dator kan ju fan va bland det roligaste som finns :D

Okey kanske tog i, men spendera 1-2timmar att bygga sin egna dator och få skiten som man vill är ju guld ^^

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jämför - Inet.se

Sista frågan nu. Titta på de två.

Det som skiljer är ju HDD och moderkort samt lediga platser. Om man räknar bort lediga platser och SSD (är nöjd med vilket som) så undrar jag vad för andra begränsningar den lilla datorn har??

Är moderkortet betydligt SÄMRE på den lille eller är det bara ett MINDRE moderkort?

Om man tittar på grafikpoäng så äger ju den lille den stora så jag undrar lite varför jag skall köpa en större, sämre, dator :)

4. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

begränsningarna som jag ser det är just moderkortet, finns ju inte mycket info så jag vet inte, kanske flaskhalsar datorn då grafikkortet alone kostar ~3000kr men som sagt, vet inte. Den har ju dock sata 3 så ssd'n kommer ju rulla smort.

Annan begränsning som kommer till mind är kylningen. Min lillebror sitter på en "liten dator" och den blir fruktansvärt varm.. Jag skulle vilja ha 570'ians grafikkort men på det andra moderkortet och chassit.

Suck :< Kollade upp moderkortet i den större datorn och alltså den har Sata3, usb 3.0, stödjer alla mhz på minnena men den har varken plats för ett till grafikkort eller stödjer crossfire/sli så den är icke framtidssäker och ganska budget. Så efter jag kollat på det så skulle jag inte välja någon utav dem :P sorry men det är kanske bara jag. Om jag nu väl skulle ha valt så skulle jag ha tagit Taurus Extreme GTX 560Ti i5 2500K pga chassit (kan inte lira tyngre spel med en dator vars grafikkort hamnar på 90+ :P)

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det blev den lilla datorn! Den skall tydligen vara rejält bra kyld. Får väl vänta och se.

6. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jaha, vilket skaft jag är då.. Hade inte ens kollat på själva chassit, satt efter jobbet och yrade. Trodde det var sånt där mini mini som inte ens kunde rymma en fläkt men så var ju icke fallet. Såg att det fanns plats för 2-3st iaf, duger ^^ Good choice either way.

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tack :)

Ja kall är den. CPU på 39 grader och grafikkortet på 32.

Moderkortet stödjer ju sex stycken hårddiskar också. Dessvärre kan jag inte montera några horisontellt utan det blir vertikal.