Dax för ny mobil men vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Qwertan, 17 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Qwertan

Qwertan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Hejsan på er!

jag blir bara mer och mer irriterad på min HTC Tattoo som jag snart slänger in i väggen.
    Så jag är väldigt sugen på en ny mobil och mest har jag gått i tankarna på en Samsung galaxy S2 men den har ju funnits ute på marknaden ett tag nu så det kanske är smartast att vänta lite för att se om det inte kommer något bättre i en ganska snar framtid.
    Jag tänker då på Iphone 5 (har något hört något om något datum då den ska släppas?)
    Eller har Samsung något nytt på gång som kommer snart?
    Eller något annat märke?

Så vad tycker ni slå till på en Samsung galaxy S2 eller vänta på någon bättre isåfall vilken?

Tack på förhand

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

sNela köp dig inte en iFail du kommer ångra dig när du upptäcker hur inlåst du är och typ inte kan ändra nåt i telefonen, satsa hellre på sgs2 eller htc sensation

:)

3. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

det är ingen mening att vänta tills nästa... det kommer alltid nya. nu när samsung, lg och HTC ganska nyligen släppte sina flaggskepp så ser jag ingen anledningen att vänta, om du inte är sugen att se vad ip5 bjuder på. Den kommer säkert bli en trevlig mobil men kommer fortfarande vara lika inlåst och tråkig som apples andra modeller.

Om du väntar så kommer du ha möjlighet att köpa Sony ericssons dualcore flagskepp som sägs komma inom en snar framtid eller iphone 5.

Om du vill köpa nu så köp HTC sensation eller SGSII, det skulle jag ha gjort iaf

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om man vill ja prestanda ska man inte köpa iphone, iphone 5 kommer inte bli mycket bättre än lg optimus 3d, htc sensation eller samsung galaxy s, och en hel del dyrare.

Iphone köper man för att man gillar märket, stilrenheten eller helt enkelt bara enkelheten (hela telefonen består av lite ikoner, inget man kan gå vilse i direkt + att den bara har en knapp. Pensionärs telefon egentligen.

Tycker du ska sattsa på htc sensation eller lg optimus 3d

5. Azylum

Azylum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Satsa på HTC eller Samsung GSII.

6. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

men den nya ifailen skulle tillåta teman och wodgets så vad är problemet då då?

mitt allra bästa råd är att klämma lite och känn efter på ett par modeller om du är sugen..

iphonen skulle ju kunna vara nåt, dock betingar dom oftast ett omotiverat högt pris.
    glömde tillägga att skärmen på tex samsungen är riktigt riktigt jävla nice :-)

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Flyttar till Köpråd.

8. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Skärmen på sgs2 är gudomlig