Övrigt: Dax för omdömen nu? :-)

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Lååttaaah, 15 mar 2014.

  1. Lååttaaah

    Lååttaaah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Är det bara jag som tycker att det är läge för ett omdöme nu när det har gått ett tag sen luren släpptes? :-) Och så är jag nyfiken på vad andra har gjort med sina lurar, inställningar osv.

    Jag plitar iaf ner några rader och ser om andra hakar på:

    Är i dagsläget väldigt nöjd med luren, några småbuggar med touchen och Chrome, men det förstnämnda verkar vara åtgärdat och jag vet inte om det beror på att jag stängde av handskläge eller pga uppdateringen för ngn vecka sen. Chrome inaktiverade jag ganska omgående (har aldrig varit ett fan av Chrome för android).

    Bra ljud i samtal och högtalare. Upplever inget knaster eller liknande som andra verkar ha uppmärksammat?

    Snabb lur, responsen är jättebra och inget kylskåpskallt sirapssurfande!

    Batteritiden är över förväntan bra! Staminamode kanske bidrar till detta, använder det iaf. För mig räcker batteritiden ca 1½-2 dagar men så använder jag luren väldigt flitigt (kanske mer än vad som är nyttigt :-P).

    Kameran är jättebra, men jag är en glad amatör och vet inte riktigt vad jag ska tycka vara dåligt. :-) Det jag däremot har gjort är att inaktivera Sonys egna kameraappar enbart för att jag tycker det var alldeles för många knapptryckningar för div inställningar, och har dragit ner en annan kameraapp. Bekvämlighetsskäl alltså. :-)

    Sonys eget tangentbord tycker jag är ok, men har fixat en annan som faller mig bättre i smaken.

    Tycker Sonys egen launcher är ok, men jag föredrar Apex och använder den.
    Har inaktiverat Sonys lockscreen, gillar inte persiennvarianten. Använder istället WidgetLocker eftersom den uppfyller nästan alla mina ”krav”.

    Eftersom jag är allergisk mot stockdialern i de flesta androidenheter och Sony är inget undantag, då de är så gräsligt fula helt enkelt, så använder jag exDialer och caller ID Big (tror jag den heter).

    Sen har jag inaktiverat en hel del av Sonys egna appar vilket är en jättebra funktion – vet inte om den finns i andra modeller? Har inte sett det tidigare iaf.

    På det stora hela är jag supernöjd med luren och hoppas på att den räcker länge, länge! :-)
    Enda nackdelen jag ser med Sony är att det tar så otroligt lång tid för dem att släppa uppdateringar... Och lite orolig är jag inför kommande Kitkat, minns med rysning hur buggig JB 4.0.4 till Xperia go var på den tiden det begav sig. Men förhoppningsvis har väl mkt hänt sen dess. :-)

    Just nu kommer jag inte på något mer, så tack för mig. :-)

    Oops! Höll på att glömma: En sak som dock är negativ. Varför måste chassit (stavas?) vara i plast, både bak och fram? Repvänligare lur har jag inte haft... :-/ En får vara glad att det finns tillbehör som kan åtgärda/lindra det irritationsmomentet.
     
    Last edited: 15 mar 2014
  2. strandbrink

    strandbrink Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2014
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med min! Det jag har störts problem med är när man pratar i telefon och spelar samtidigt och vill sänka volymen via telefonens ljudknappar så sänks enbart samtalsljudet.. Tycker det borde komma upp alla ljudutgång så jag kan sänka för sig. Men har löst det på någorlunda sett genom att lägga in en widget i small apps :)

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jättenöjda med min.

    Smidig storlek
    Snabb som satan
    Fantastisk batteritid

    Har alltid tidigare kört med Nova Launcher men kör stock på denna, gillar Sonys ui
    Använde ex dialer ett tag men gick tillbaka till stock då jag tycker den fyller mina behov.
    Kör också med widgetlocker, inte för att det är något fel på stock men WL har mer möjligheter.

    Kvalitets känslan i telefonen är dessutom väldigt hög tycker jag och personligen tycker jag att den är riktigt snygg

    Har bara en sak jag stör mig på och det är att telefonen kan avsluta samtal när jag stoppar ner den i fickan ( när jag använder headset)


    Skickat från Tapatalk 2
     
    Last edited: 15 mar 2014
  4. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Är mycket nöjd.
    Det jag har att klaga på är den lättrepade plasten och är en gnutta missnöjd med autoläget på kameran men det manuella läget kompenserar med grymma bilder.
     
  5. setras

    setras Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Mini
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Original
    Info:
    Svart 128gb.
    Platta:
    iPad 10.2, 7th gen.
    Får man fråga vad du kör på för inställningar på det manuella läget för att få bra bilder? Är lite vilsen på just det området :)

    Har bara haft min telefon sedan i onsdag men jag är så sjukt nöjd med den. Snabb, bra batteritid, kvalitetskänsla när man håller i den (gillar tyngden), bra ljud i samtal och härlig färgåtergivning på skärmen.
    Jag tycker dock att Sony (eller Halebop?) är lite snåla som inte skickar med ett headset till telefonen.
     
  6. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Har inte pillat så jättemycket, brukar mest ändra ISO efter ljuset, om det är bra ljus så kör jag lägre ISO osv.
    Har även bockat i bildstabilsator.
     
  7. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Jag är nöjd med den inget att klaga på än så länge.

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk
     
  8. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är sony som är snåla.

    Jag är inte så supernoga med fläskiga lurar med boseljud då jag bara lyssnar på radio då jag är ute och går så jag tänkte att det inte spelade någon roll att det inte följde med för jag har kvar sonylurar från den förra mobilen som jag tänkte använda.

    Men tji fick jag när jag stoppa dom i öronen och tryckte in sladden i mobilen..
    "Headsetet stöds inte,besök sonys hemsida"...typ. :mad:
     
  9. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Nu har jag testat vattentätheten också, filmade under vatten i handfatet ungefär 30 sekunder så lite regn kommer den ju garanterat att tåla.
     
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER


    Regn är för min del det viktigaste, kommer inte bada med min men regn har man ju svårare att undvika ☺️


    Skickat från Tapatalk 2
     
  11. Fisherman.

    Fisherman. Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 32GB
    Telefon 2:
    Sony Z1C
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3 10.1
    Samma här, testade mest i handfatet för det är ju blötare än världens skyfall eller iallafall lika blött :)
     
  12. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tyvärr går den inte att använda medan det regnar, dropparna klickar på displayen åt dig, mycket värre än på Note II.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fortfarande väldigt bra! Klockrent att använda när det regnar. Givetvis klickar vattnet åt dig då och då men dra av skärmen så är det inga problem.

    Har fått en liten repa på framsidan nu. På splitterskyddet. Sen nån liten på baksidan men den syns inte om man inte synar telefonen i precis "rätt" ljus sådär vinklat mot telefonen. Önskar att Sony kunde sluta med sina splitterskydd helt.

    Funktionen, storleken och batteritiden är helt utan kritik!
     
  14. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Har nu haft min ett tag och efter att man fått hem fungerande magnetladdare mm som underlättar så växer även nöjdheten.
    Kameran, nöjd då man i bra väder får redigt bra bilder redan på ISO 50 (manuellt läge)
    Skärmen, ställd på autoljus, ser text/bild problemfritt i strålande sol.
    Batteritiden, slår min tidigare Samsung ordentligt.



    Skickat från min D5503 via Tapatalk