De problem som fortfarande återstår med Nexus One?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Ironlady, 17 mar 2010.

1. Ironlady

Ironlady Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja som rubriken lyder: Vilka problem finns det fortfarande med Nexus one?

Och varför finns dessa problem? Är det en eventuell uppdatering på g som kommer ordna de problem som finns? Är sugen på att köpa en N1 men blir orolig när det är allt för många klagomål.

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Håller inte riktigt med om att det är "många klagomål". Visst det finns en del saker som har rapporterats in: Dålig mottagning, Damm innanför skärmen, Skärm som släpper. Men tänk på att bara för att en del rapporterar fel så betyder det inte att alla har dem. Vi vet inget om relativ felfrekvens. Det vi vet är att dock att många androidentusiaster har använder nexus n1. Denna skara hörs nog mer på internet än andra mobiltelefonanvändare, speciellt i samband med att det var googles debuttelefon.

3. Magnus_

Magnus_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Av tusen bra saker finns det bara två som jag stör mig på.

Funktion:
    - Exchange sync bara för mail och kontakter, inte kalender.

Bugg:
    - Ibland efter längre användning blir touchen out of sync och träffar ca 1 cm för långt ner. Löses med att sätta den i sleep i 1 sekund och sen på direkt igen men fortfarande retligt.

I övrigt en kanonlur.

4. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Håller med droidgren där!

Nexus one har många många flera fördelar än nackdelar! Och det finns knappt några telefoner UTAN några brister, så är det ju.

De enda problemen som jag stött på angående Nexus är ju att botten på Nexus har börjat missfärga sig, ingenting big deal som påverkar själva funktionen på telefonen men det är ju inte så trevligt att den missfärgar direkt efter bara 2 veckor (!) men aja, det löser sig nog :) Sen när HTC kommer till Sverige, då ska vi se vad de hjälpa till med!

För övrigt så är jag väldigt nöjd med min Nexus, jag låg i sängen häromdan med täcket å allt å lite varm choklad, var ganska mysigt, låg och kollade på en HD-film i min Nexus.

Gud vilken kvalité det var! Det var precis som en biosalong och med Sennheiser-hörlurar i öronen upplevde man verkligen biostämningen - direkt i sängen!

Så med min Nexus One kan jag i pricip göra allt, det är som en bärbardator i fickformat, tvekade INTE att jag köpte den iaf!

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det största problemet jag har hittat är att inte kunna kopia text från gmail appen. riktigt störande.

6. abacuz

abacuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det enda som jag stör mig på är USB connect buggen jag upplever i samband med att ha spotify igång. möjligtvis lite problem med wifi-3g byten, det är inte helt fläckfritt. Men utöver det är jag grymt nöjd med min telefon. Jag använder knappt min dator längre.

håller med skyddsangel att man inte ska _tveka_ på att köpa en ;P

7. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag håller med.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7721

Samt att man inte kan skicka mail från alla de olika adresser som man kan göra i vanliga gmail, dvs de som man gett tillåtelse att kunna skicka från...

/Söder

8. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Skilj på buggar i Android och i nexus!

9. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Många klagomåls trådar nu.

Mod kan ju sätta ihop allt till en *Problem,bugg med Nexus One (INTE android)*

10. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som jag ser det finns det tre saker med Nexus som inte är mjukvarurelaterade. Multitouch, missfärgning via fodralet och damm under skärmen. Sök och du skall finna. Resten går att lösa med uppdateringar eller root. (samt varsamt handhavande vid installerande av applikationer). Själv är jag hypernöjd och det är lika kul att smiska jobbarpolarna på fingrarna varje gång när dom ska mästra med sina äpplen ;). Bortsett från spel så vinner Nexus i allt. Jag har för övrigt inga problem med ovanstående.

11. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att den tappar 3G går inte att fixa med någon mjukvaru-update som är ute i dagsläget tro mig jag har undersökt detta.

12. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att det inte går idag innebär inte att det inte går i morgon.

13. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Precis därför skrev jag "i dagsläget".

14. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag använder operatören Tre och har inte haft några problem med vare sig täckning eller hastighet etc och det tycker jag tyder på att det INTE är relaterat till telefonen, det som andra upplever.

Jag kan framkalla det omtalade ljudet i skärmen men har inga problem med det eller damm, inte heller missfärgning på telefonen. Och då har jag ändå en ganska tidig Nexus.

Last edited: 17 mar 2010
  15. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Rackarns bajs. Det var ju illa. Jag har sex adresser som jag kan skicka från i mitt gmail-konto.
    Av dessa är tre POP3-konton. Kan man skicka och ta emot från dem inifrån gmail eller måste jag lägga till dem som separata mailkonton i någon tredjepartsklient?

16. phoneist

phoneist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inga problem med min telefon,jag är mycket nöjd,dessutom är det kul att kolla in olika ROM .Utvecklingen går fort ,kul att hänga på Androidtåget efter att varit inne i apples
    stängda värld!

17. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, enda problem jag har är

1. Har extremt dålig täckning på GSM och 3G hos mina föräldrar, men detta har alla i familjen med båda Telia och Telenor. Men har märkt att med Nexusen så får jag oftare ingen signal eller bara nödsamtal än vad jag fick innan med min förra mobil. Stör mig inte så mycket dock eftersom jag inte ringer speciellt mycket.

2. Mitt största problem just nu som beror lite pga det jag nämnde ovan är att om jag vill lyssna på webbradio så lär jag använda mig av WiFi. Och det funkar ju bra ända tills man släcker skärmen. Då börjar den tappa anslutningen och stannar upp och buffrar hela tiden. Blev dock bättre nu när jag uppdaterade till CM 5.0.6 men är fortfarande inte perfekt. Min lösning just nu är att köra Screenstay så att den inte släcker skärmen men då drar den ju en massa batteri istället.

Vill dock påpeka att jag inte ångrar mitt köp alls, bästa telefon jag haft.

18. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Din 2:a där beror möjligen på att du inte valt att wifi ska vara igång då skärmen går in i vila. Wifi-settings - Advanced - Wifi sleep policy

19. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det går ju fortfarande att pinga mobilen med skärmen släkt och den lyckas ju streama fast den stannar upp och buffrar mycket. Har förövrigt den redan på Sleep never.

20. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jaha, ja då vet jag inte vad det kan vara. Jag har inte upplevt det problemet