Debug-mode på desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av shcizo, 10 aug 2011.

1. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag hade tänkt köra S-OFF på min desire och ändra HBOOT för att kunna köra nya Oxygen men av någon anledning så vägrar min desire att gå i Debug-mode.
    Jag har försökt installera diverse olika usbdrivrutiner utan att lyckats och är i behov av råd och hjälp. Någon som har en idé om vad som kan tänkas vara felet?

(ja, debug är aktiverat i menyn)

2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Vad är det exakt som du försöker göra som misslyckas på vilken punkt?
    Får Alpharev HBOOT Reflash Utility inte kontakt med telefonen eller hur menar du?

3. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag började med att installera Android SDK, eftersom jag även är sugen på att utveckla lite.

Android SDK | Android Developers

Då får du kommandot fastboot. Sedan kör man SDK Manager.exe och installerar Android SDK Platform-tools. Det ger dig kommandot adb.

Alternativt tar du bara en liten zip med adb och fastboot från XDA, som Poontus tipsar om: https://swedroid.se/forum/24984-rom...ead-clean-hack-free-info-hjalp-lankar-82.html

USB drivisar rekommenderar jag dem som revolutionary kör:

public:revolutionary [RootWiki]

Med dessa USB drivisar installerade så kan du ansluta telefonen och köra

Kod:
    adb devices
    Kod:
    * daemon not running. starting it now on port 5037 *
    * daemon started successfully *
    List of devices attached
    HTxxx66    device
    Den sista raden innehåller ett unikt serienummer för din telefon och om den raden syns har du fungerande USB drivis för adb.

Då kan du köra
    Kod:
     adb reboot-bootloader
    Detta bootar om telefonen i bootloaderläge. Nu borde windows installera fastboot USB-drivisen.

Efter detta kan det vara läge att boota om windows för att vara säker på att drivisarna kommer att hittas när du ansluter telefonen nästa gång.

Om nu låter telefonen vara ansluten under tiden i fastboot så borde du när windows kommit igång igen kunna skriva

Kod:
    fastboot devices
    Och få följande svar
    Kod:
    HTxxx66    fastboot
    NU ska du ha förutsättningarna för att köra revolutionary kontrollerat och få S-OFF.

Inte den kortaste instruktionen för att få rätt förutsättningar, men den största chansen att ha en stabil miljö för revolutionary att jobba i. Dessutom kan du använda fastbootkommandot på datorn för att flasha HBOOT, Radio och vad du nu vill sedan.

Last edited: 13 aug 2011