Jag började med att installera Android SDK, eftersom jag även är sugen på att utveckla lite.
Android SDK | Android Developers
Då får du kommandot fastboot. Sedan kör man SDK Manager.exe och installerar Android SDK Platform-tools. Det ger dig kommandot adb.
Alternativt tar du bara en liten zip med adb och fastboot från XDA, som Poontus tipsar om: https://swedroid.se/forum/24984-rom...ead-clean-hack-free-info-hjalp-lankar-82.html
USB drivisar rekommenderar jag dem som revolutionary kör:
public:revolutionary [RootWiki]
Med dessa USB drivisar installerade så kan du ansluta telefonen och köra
Kod:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
List of devices attached
HTxxx66 device
Den sista raden innehåller ett unikt serienummer för din telefon och om den raden syns har du fungerande USB drivis för adb.
Då kan du köra
Kod:
adb reboot-bootloader
Detta bootar om telefonen i bootloaderläge. Nu borde windows installera fastboot USB-drivisen.
Efter detta kan det vara läge att boota om windows för att vara säker på att drivisarna kommer att hittas när du ansluter telefonen nästa gång.
Om nu låter telefonen vara ansluten under tiden i fastboot så borde du när windows kommit igång igen kunna skriva
Och få följande svar
NU ska du ha förutsättningarna för att köra revolutionary kontrollerat och få S-OFF.
Inte den kortaste instruktionen för att få rätt förutsättningar, men den största chansen att ha en stabil miljö för revolutionary att jobba i. Dessutom kan du använda fastbootkommandot på datorn för att flasha HBOOT, Radio och vad du nu vill sedan.