Problem: Default Musik Spelare används av Samsungs ROM för att spela upp ringsignaler, hur ...

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Jonnyer, 7 dec 2012.

  1. Jonnyer

    Jonnyer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Har ett problem med min S2 som stör mig rejält.

    Jag vill inte ha den inbyggda musik spelaren för den är värdelös (pausar playback randomly, med mera) och har valt att köpa en premium spelare istället och den funkar klockrent.

    Mitt problem är att varje gång det ringer, så använder mobilen den inbyggda mp3 spelaren för att spela upp ringsignalen och efter jag lägger på och försöker resume musik/podcast via headsetet så har den bindat om sig till det senast använda programmet, dvs den inbyggda musik spelaren.

    Så jävla irriterande, hur fan ändrar jag så att operativsystemet använder den nya musik spelaren för att spela upp ringsignalerna? Jag har rensat ut cachen och inställningar för default spelaren men det hjälper inte.

    Jag är rädd att jag måste roota skiten och manuellt plocka bort inbyggda musikspelaren och sedan leta mig fram till koden som säger vilken spelare som ska användas vid playback av ringsignaler. Låter som något jag kan få leta länge för att hitta.

    Någon som har en bättre ide?
     
  2. Jonnyer

    Jonnyer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inga svar?

    Antar att det kanske är ett complext problem men många måste råka ut för det (Alla som inte använder default musikspelaren).

    Fixas dessa i någon update eller nått som jag missat? Sitter på 4.0.4 nu.
     
  3. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Som du säger, väldigt komplext problem... Har du prövat flera olika musikspelare? Och du har satt den ICKE-default-musikspelaren som standard?
     
  4. Jonnyer

    Jonnyer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej, Tack för svaret!

    Jag har satt den nya musikspelaren som default för "audio" och även clearat defaultsen för native musikspelaren men det känns som den ligger hårdkodad att köra ringsingalerna.

    Tycker det är jävligt dåligt programmerat att när det ringer så syns inte musikspelaren men om du använder headsettet direkt efter det har ringt så märker du att native musikspelaren har focus eftersom android körde den senast.

    2 alternativ, antingen letar man sig fram till vart inställningen ligger hårdkodad för vad som skall köra ringsinalerna, eller så hittar man nått sett att helt unbinda native musikspelaren från headset knapparna, kanske finns det någon app som låter en specifiera appar som skall bli ignorerade av headset?

    Kanske löser detta sig med JB men jag tror inte det, känns som något dom borde hittat när dom testat, failsung!