[Defy] Dialler vs. Contacts

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av McZ, 21 dec 2010.

  1. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Så jag har fått min nya defy och startat den synkat mina få google kontakter jag slängde in i google förut.
    Men dessa google kontakter finns endast när jag går in i Dialler och kollar i dess contacts lista. Går jag däremot in i Contacts appen så finns endast kontakter jag har lagt till manuellt även fast den är inställd på att visa alla kontakter.

    Hur fixar man till detta? eller fungerar det bra att ta bort BlurContacts.apk (gissar att detta är Contacts appen) och enbart använda Dialler (Använder ändå bara denna)
     
  2. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur menar du? Jag får upp alla mina kontakter i alla ställen man har kontakter så att säga. Är du säker så du inte gömmer andra kontakter? Gå till kontakterna menyn så att säga, sen gå till settings och dislpay group och kolla så att du inte blokerar några kontakter, (dvs facebook, gmail etc )?!

    Hoppas detta kan hjälpa till något...
     
  3. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hur jag menar.. ptja.. kass på att förklara saker utan att visa :P

    Men på telefonen finns 'Dialler' och 'Contacts'.
    Dialler är ju den man ringer med, men den har också en simpel variant av en kontaktbok (jag trodde det var en och samma). Medans Contacts är en kontaktbok för enbart kontakter (och social network "skräp" jag inte använder).

    Jag hade några kontakter på mitt google konto innan jag startade telefonen för första gången. Efter jag startat telefonen så synkade den med google och tankade hem dessa kontakter samt saker i kalendern. Problemet är att dessa kontakter ifrån mitt google konto endast finns om jag går in i Dialler. Dessa kontakter som min telefon tankade hem från mitt google konto finns inte om jag går in i Contacts appen. Endast kontakter jag lagt till manuellt direkt på telefonen nu efteråt finns i Contacts

    EDIT: Nej jag blockerar inte någon grupp, jag visar alla kontakter i Contacts. Har även provat att visa endast google kontakter och då finns inga kontakter alls i Contacts appen.