Defy - problem med spotify samt kontaktbilder

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av fattarinteettjota, 12 jul 2011.

  1. fattarinteettjota

    fattarinteettjota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lite irriterad - hoppas att jag kan få rätsida på mina små problem jag har med min Motorola Defy - telia abbonemang

    problem 1
    I förra veckan kunde jag inte längre gå ONLINE på spotify :cry: - rensade cachen och testade igen. Ingen skillnad. Avinstallerade Spotify - Installerade Spotify igen nu blev problemet större, nu kan jag inte logga in över huvudtaget får till svar att lösenord alt. användarnamnet är fel. har givetvis testat att gå online på datorn för att säkerställa att användaruppgifterna är rätt å riktiga å det är de. Snälla hjälp mig o_O
    bör väl påpeka att det funkar klockrent tills problemet uppstod

    problem 2
    telefonen tappar kontaktbilderna hela tiden - om jag kopplar ett foto ex. till den kontakt som jag vill ha ett foto på så efter några timmar så tappar telefonen bort kopplingen. Vad gör jag för fel?!?
     
  2. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Spotify
    Det låter som om ditt premium-konto gått ut eller blivit ändrat av någon outgrundlig anledning.
    Ev skulle jag testa att byta lösenord och sedan försöka igen.

    Ang kontaktbilderna har jag inte en aning. Har du originalrommen? Har aldrig stött på problemet.
     
  3. fattarinteettjota

    fattarinteettjota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Premiumkontot är aktivt och fungerar med detta lösenord på datorn - har testat att byta lösenord redan och det hjälpte inte det heller

    Telefonen är bara några veckor gammal och jag har inte gjort några modifieringar på den - inte tillräckligt teknisk för att inte ha orginalrommen ;)

    Funderar på att göra en reset på telefonen och börja om från början.. om det inte fungerar då vet jag inte vad jag skall göra
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Du har kollat att du inte befinner dig i offline läge i inställningarna?

    Jag har hela tiden kört Spotify på min Defy och det har inte krånglat.

    Om du är säker på att allt är rätt inställt är nog en återställning att rekommendera.

    Sent from tapatalk
     
  5. fattarinteettjota

    fattarinteettjota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nej jag befann mig inte i offline mode

    dock så känner jag mig smått korkad men nu funkar spotify igen... jag testade en sista gång innan jag skulle göra återställningen å då hoppa skiten igång. som mitt alias säger jag åter igen "fattar inte ett jota" ;) få se hur länge det fungerar denna gång

    problemet med kontaktbilderna kvarstår dock

    å ytterligare en sak jag funderat över kan man inte synka kontakter med facebook i defyn? läste att android 2.2 inte stödjer detta - stämmer det? skall man anv av ex. picsync för å göra en sådan synk?
     
  6. ocke

    ocke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har fått ett likadant fel med att bilder försvinner från kontakter. Hur ser dina inställningar ut. Har du något exchange konto uppsatt på telefonen?
     
  7. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    Också tyckt mig ha problem med spotify. Märker det blir så när batteriet understiger 60% fast det borde inte vara relevant. Testade spotifyn kontot i annan lur och var utan problem.

    Inga program som autodödat det heller. Rätt så det är slutar det fungera. Ibland fungerar det efter en omstart av luren..
     
  8. turbomart

    turbomart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt problem med Spotify och Defy är, att Spotify-programmet helt stänger ner sig efter 1-2 låtar. Jag har premiumkonto och det funkar bra i datorn.
    Jag har funderat på om det kan bero på att jag är inloggad på nån annan dator. Men då ska jag väl få ett meddelande om det i telefonen? Spotify ska ju inte avslutas helt bara för det...
    En annan sak jag funderat på är om telefonen är inställd på att stänga ner programmet automatiskt efter en viss tid efter att skärmen slocknat... Men jag hittar inte de inställningarna... Tacksam för hjälp.
    Jag har testat att avinstallera Spotify och installerat det igen, utan skillnad. Har Android 2.2.2.
     
    Last edited: 19 dec 2011
  9. turbomart

    turbomart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag hittat inställningen - och löst problemet. Spotify var inställt att stängas ner automatiskt en minut efter att skärmsläckaren aktiverats.
     
  10. roffa

    roffa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontaktbilder

    Om du har ett Googlekonto så kan du ju synka kontakter (inkl.bilder) mot det, funkar skitbra att redigera, importera från hitta.se (via vCard) och sedan låta telefonen uppdaterad via synk. Men problemet med att bilderna i telefonen försvinner kvarstår kanske ändå.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Vart hittar du den inställningen ?
     
  12. turbomart

    turbomart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kommer inte ihåg, men jag ska leta. Det verkar nästan som jag har samma problem på storebrodern, XOOM:en... Men det får jag väl dra i en annan forumtråd...

    Sorry för det sena svaret.
     
  13. turbomart

    turbomart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hittar inte den inställningen igen... Otroligt dumt att jag inte skrev upp det i denna tråd...
     
  14. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jah har för mig att den funktionen finns i en taskkiller...
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem med detta,var bara nyfiken ifall jag skulle stöta på det ;)

    Jag skulle också gissa på att det är så då jag inte hittar inställningen i min telefon som inte har en Taskkiller
     
  16. roffa

    roffa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter som det är "Uppgifter" ni menar, den finns bland alla andra program. färgade staplar som ikon.