[DEFY] Spräckt skärm

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av jonas_s, 6 mar 2011.

  1. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Då Motorola Defy inte säljs i Sverige (än) så är alla som finns i Sverige nu importerade (på ett eller annat sätt) och gäller Konsumentköplagen för dessa telefoner då?
     
  2. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du köpt mobilen av en svensk återförsäljare gäller lagen, jag vill dock inte spekulera i de problem som kan uppstå om köpt mobilen ifrån utlandet.

    Jag vill även påpeka att lagtexten diskuterar egenskaper och frågan vi då måste ställa oss är hur många som köpt telefonen pga. dess tålighet, en mobil med låst bootloader för 3.2 är ingen hit om den pajjar lika lätt som en HTC.
     
  3. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok trist för mig då som inte kunde motstå kliet i fingrarna och köpte den från clove.co.uk innan den fanns hos svenska återförsäljare :P

    Däremot har jag köpt telefonen för den enligt reklam ska vara tålig, men även för att den har perfekt storlek och bra pris för den hårdvara man får.
    Funderade länge på X10 eller Desire före, men dom är så stora och dyra. Wildfire var lagom storlek på telefonen men inte skärmen (och värkligen inte upplösningen) dock för klen hårdvara för mig :P
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Var glad att du inte köpte en Wildfire, den är inte i närheten av Defy. Har fått låna en sådan medans min Defy är på rep, saknar den som satan.......


    Sent from tapatalk