Defy startar om sig när jag ringer.

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av ensaltkille, 26 mar 2011.

  1. ensaltkille

    ensaltkille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att min telefon varit inlämnad sen den 19 maj så fick jag nog idag och ringde Deltaservice. Dom har skickat den till Anovo och på Anovo sa de att de hade bytt "Main board". Får hoppas att detta löser problemet...

    Jag får förhoppningsvis tillbaka telefonen i början av nästa vecka, då får vi se.
    Uppdaterar tråden när jag vet mer.
     
  2. ensaltkille

    ensaltkille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått tillbaka den och använt den i 2 dagar, funkar klockrent. De bytte kretskort. Har röd lins i kameran numera för övrigt.
     
  3. Enberg

    Enberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har kommit på varför min Defy startar om sig!
    Efter att jag flashat någon kinesisk rom började min telefon starta om sig mitt i samtal. Sjukt irriterande! Upptäckte att baseband hade bytts ut och asiatisk baseband kördes. Löstes genom att lägga in basebandswitcher (kräver root):

    [Tool] basebandswitcher V4 multilanguage V0.7 (22.07.2011) - xda-developers

    Bytte till :
    Central Europe Hong Kong, Taiwan, Arabia, France, Nordic 3.4.x United Kingdom 4.5.1-85 @ 900/2100MHz

    och allt har varit frid och fröjd i mer än en vecka :)
     
  4. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Min tjej har samma problem med sin Defy som hon köpt hos katching, det är alltså hårdvaru fel eller?
     
  5. Enberg

    Enberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inget hårdvaru fel för mig i alla fall. Min telefon försökte använda fel frekvens (andra än de som vi använder i Sverige) vilket resulterar i omstart. Har haft liknande fel på andra telefoner. Att byta tillbaka frekvensen till 900/1800/2100 har hjälpt mig.
     
  6. fedde

    fedde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det stämmer det du säger men det kan också vara så att det är simkortet som strular. Byt ut det till ett nyare. Dom äldre korten har visst problem att växla mellan 2g och 3g vilket resulterar i att telefonen kopplar ned eller startar om. Telefonen kan också få problem att gå ned i sovläge (deep-sleep) vilket gör att batteritiden blir sämre med ett äldre simkort.
     
  7. Nuckel

    Nuckel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    testade runt lite med baseband switcher och central europe 2.34 är den enda som ger en "H" logga på datatrafiken.... valet var ju rätt så simpelt då även fast man hört om att att vissa kan ge ökad batteritid och mottagning,,,,
    Finns det någon test tabell för olika basebands... vore trevligt om det gjorde det :)