[Defy] Vilken rom är bäst?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av 4305ms, 5 feb 2011.

  1. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Tips på vilken rom man ska köra med? Gärna någon som inte kör med den vita standard frameworket på statusfältet och gärna blurless.

    Finns det några snabba stabila roms med det jag söker?

    Jo, ni som klockat era telefoner- hur mycket påverkar det batteri tiden? Klarar man en arbetsdag med sync och 3g på eller är det på håret?



    Btw. Finns det intresse kanske jag bygger ett tema till den rom som är stabilast och snabbast.. men om jag inte misstar mig är de flesta romsen på xda i beta stadiet.

    Finns det andra forum där man kan hitta skysta roms?


    Cheers!
     
  2. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Numera kör jag 2.2, men jag var vansinnigt nöjd med tfnen som den var. Oh well...

    Körde iaf 2.34.1, JIT och deodexed. Där kan du ändra färg på statusbar och så.

    Annars verkar ju jboogies rom rätt fin, men jag har bara använt rommar jag kunnat flasha via RSD Lite, det känns tryggare.

    Angående OC har jag inga problem att få batteriet att räcka en heldag, inte bara en arbetsdag. Och då pillar jag rätt mkt med den. Kör på 1ghz och 56vsel.

    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  3. Agge_

    Agge_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst de olika ROM-trådarna på XDA så verkar det rätt klart att jboogies senaste
    [ROM] Jboogie3 BlurlessGinger är den hittills bäst fungerande och mest stabila ROMen.
    Allt fungerar och den har också svart notification bar och är baserad på den senaste Orange Deblur-ROMen, dvs. i princip all "Blur" är borttaget.
     
  4. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Fy fasen vilken support grabbar! Tackar:)

    Är ni nöjda med telefonen? Något som man kan räkna med är sämre än tex Desire/SGS och de andra stora grabbarna? ... har faktiskt förväntat mig en klar skillnad till det sämre- men behöver något i Defy stil p.g.a jobbet. Men jag kanske blir glatt överaskad?