Finns det någon slags release eller ungefärlig release på detta? ser ju onekligen riktigt roligt ut. Fast tyckte Deliverace var ett lite bättre namn än reckless racing
Tack för uppdateringen tharki, det uppskattas. Det blir hemskt kul att se var det bär hän med det här spelet - gänget på polarbits verkar definitivt ha en del guldägg i sin korg!
Hmm såg ut på en av filmklippen som att deras kontroller använder sig av MT då kan vi som har X10 glömma att köra det där spelet i varje fall.
Kan inte svara om det kommer att fungera på en X10 utan någon som helst multitouch men efter att ha haft en mejl kontakt med 'Pixelbit' kan jag iaf meddela att de har kunnat kringgå 'HTC Desire' begränsade multitouch. Så detta kommer iaf vara spelbart för alla oss med 'Desire'
Perfekt! Då återstår det bara två saker då.... Dags att släppa spelet och Google får ta och se till att vi får betalapps i Sverige! Även om jag gärna skulle se en demoversion först...
Har i dagarna haft mejlkontakt med 'Pixelbite' och det verkar som ett släpp nu under Juli verkar troligt. Det har ju varit lite dåligt med info från deras fb amt twitter.
För övrigt kommer spelet vara spelbart på en X10 då det går att spela med 'single touch' och telefonens gyro.
http://toucharcade.com/2010/07/21/reckless-racing-is-alive-and-well-now-from-ea/ EA Mobile som publicerar tydligen.
Prestandamässigt så är Galaxy S kraftfullare än iPhone 4, så när det gäller hårdvara så är det inga problem.
Ja det borde gå om det är bra optimerat dock blir det nog ganska låg FPS. Svårt att säga utan någon benchmark från spelet. Galaxy S är dock bra mycket snabbare än x10.
Kan det inte komma ut nu då... hoppas ju på att det är lika bra som det ser ut på deras trailer, längtar efter detta och angry birds, sedan är jag rätt nöjd på spelfronten iaf någon vecka eller så