Dell Streak 10 Pro?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av HasseY, 3 jan 2012.

  1. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Visste inte att det finns en Streak 10 förran jag kollade vad som finns på kinesisk nätaffärer.
    Kolla man på hårdvaror känns det helt OK då priset har gått ned kraftigt. Nu kan man hitta den under 2K RMB vilket är ca 2200 kr.
    Jag ska åka till Kina om 2 veckor :)och har bestämt mig att köpa en sån till mina svärföräldrar.
    Vad tror ni om den? Finns det någon här som redan äger den och i så fall vad tycker ni om den?

    Specificationen enligt länken ovan

    Operating system: Google Android Honeycomb 3.1
    Processor: NVIDIA TEGRA T20 Duo - Dual core 1GHz
    Display: 10.1" WXGA (1280 x 800), multi-touch high-definition widescreen display
    Screen: Gorilla Glass 10 point capacitive touch
    Camera: 2MP (front)/5MP (rear) w /autofocus, flash & zoom
    Video: 1080p
    Memory: 1 GB RAM
    Memory Storage: 16 GB Internal eMMC
    External Memory: SDHC, up to 32GB
    Interfaces: Micro USB, 40 Pin dock connector, 3.5mm audio headset jack
    Sensors: GPS, Gyro, Accelerometer, Compass
    Speaker: Dual Stereo Speakers
    Microphones: 2 – left and right
    Wi-Fi: 802.11 a / b / g / n Dual Band (2.4 & 5 GHz)
    Bluetooth: Bluetooth 2.1EDR
    Weight: ~727 g
    Size: 262.3 x 178 x 12.95mm 毫米
    Material: Brushed aluminum back
    Battery: 24.1WH-up to 12 hours usage time
     
    Last edited: 3 jan 2012
  2. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du hört något mer om denna? Jag är nere i Kina nu och har klämt på ett antal kända så väl som okända märken med varierande pris. Däribland Dell Streak 10 Pro och den känns som alla andra Tegra 2 tablets när man sveper runt och kollar i menyer och program etc. Den känns den känns ganska stabil att hålla och den känns rejäl, men också lite tung jämfört med exempelvis Samsung eller Sony. Dock har jag fått ett pris på ca 2000 SEK vilket är lockande.

    Den säljs med 3.1 men av vad jag googlat mig fram till så har Dell släppt 3.2, så det verkar lovande.

    När det gäller språkstöd, så har den dock bara Engelska och Kinesiska inbygt. Har inte kollat ännu på om man kan få in svensk dictionary/tangentbord.
     
  3. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ha beställt en

    hos tao3c.com för 1888 CNY (kinesiska valuta). Då är det väl ca 2000 kr. Som sagt ska resa dit snart och hämta den.

    Trevligt att få höra din reflekation. Stablil och rejäl är precis hur jag vill ha det:)
     
  4. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köper från en lokal PC marknad, oprutade priser är 1900 CNY för plattan osv och 2100 för plattan plus fodral, skärmskydd och lite annat lull lull, men priset borde gå att få ner lite.

    Kan också tillägga att min fru tycker inte om den eftersom hon tycker den känns för stor och tung jämfört med iPad, Samsung eller Sony. Jag har tidigare provkört XOOM'en och den tyckte jag kändes lite klumpig, Dell känns lite smidigare men är ändå klumpigare än Sony exempelvis, men jag gillar att det är aluminium och inte plast.
     
  5. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Har du använt den i Kina?

    I så fall hur funkar det med Market och andra Google funktionerna. Har hört att Google map/G-mail fungerar dåligt i Kina. Jag fick en kinesisk map-app på köpet, antagligen just pga det. Förra gången när jag var i Kina kunde jag inte koppla upp min android lur så jag har inte testat något av det.
    Vet du för resten om det går att köpa 3G kontantkort i Kina? Kan man surfa med det?
    Tack om du har tid att svara.
     
  6. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har haft problem med min android telefon här också, dock är det en Ginger Yoshi flashad HTC Magic, så jag vet inte om det är den FW som har problem här. Problemet är att den tror att jag är roaming även om jag inte borde vara det. Men i vilket fall, market fungerar och gmail fungerar. Det enda är att kontakten till google är lite långsam ibland.

    Android är förövrigt jättestort här nere, om folk inte har iPhone, så har de en Android telefon.

    Jag tror de har typ kontantkort, men alla kort kräver någon form av abbonemang så att de kan knyta ditt sim till vem du är. Vet inte hur man fixar ett sådant om man inte har en hemaddress här.

    Men annars så finns det gott om gratis wifi på kafe och resturanger etc, ibland behöver man dock fråga om lösenordet.
     
    HasseY gillar detta.
  7. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tack för svaret

    Är du i Kina nu? Gott Nytt Drakens År.

    Jo, kontant kort finns där. Det går köpa dem på många affärer och kiosk-liknande ställe. Jag har använt det några gånger innan. Dock aldrig frågat efter 3G+surf innan.
     
  8. UncleRedz

    UncleRedz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tackar, gott nytt år själv. Kom tillbaka till Sverige igår.

    Ang. kontant kort så var det som du säger tidigare, att man kan köpa dem i många affärer och kiosker osv, men inte nu längre. Det var för mycket missbruk av kontant kort där bedragare använde dem för att lura av folk pengar etc, så nu är det China Mobile butiken som gäller, typ.