Diskussion: Den man älskar agar man

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Arne Anka, 8 apr 2013.

  1. Arne Anka

    Arne Anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har på kort tid blivit helt begeistrad över min note ii men även solen har sina fläckar.

    Det är tre saker jag hakar upp mig på :

    1. Den i övrigt fanatiska skärmen är helt oanvändbar så fort man är utomhus. Jag ser absolut inget även i svagt solljus. På min förra jobbmobil o2x och min privata blade går det faktiskt att se vad som finns på skärmen i solljus även om det inte är speciellt tydligt.

    2. Första veckan var jag väldigt fundersam varför ljudet nästan alltid var avstängt. Till slut fattade jag varför ; när jag stoppar ner mobilen i fickan kommer jag åt volymknapparna genom flipfodralet och på så sätt dra volymen ner till noll. Händer även när jag lyssnar på musik, det var så jag kom på det.

    3. Mest irriterande är dock att när jag pratar i mobilen utan headset kommer jag ofta åt powerknappen på höger sida och vid flera tillfällen lyckats stänga av eller boota om mobilen. Trodde flesta gångerna att jag hade en tung bug i mjukvaran innan jag fattade vad som hände.

    Är det fler som råkat ut för dessa problem eller är jag ensam?

    För de sista två kanske det finns nån inställning?

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  2. henrik.e

    henrik.e Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag känner igen alla tre situationerna. Har tyvärr inget bra tips på vad du kan göra för de två sista men jag undrar varför Samsung (eller Google) tillåter att luren kan stängas av via långtryck på power-knappen om låsskärmen är aktiverad? Det är som gjort för att den ska stänga av sig i byxfickan...
     
    kincop gillar detta.
  3. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    1 och 3 händer mig oxo ofta. 2 Inget problem.


    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  4. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Har också flipcover men har inte råkat ut för något av det där. Det jag däremot avskyr med flipcover är att det är hopplöst att ta bilder med kameran när det hänger och dinglar...
     
  5. Illbleed

    Illbleed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Att ljudet är bli oavsiktligt avstängt känns mer som en regel än ett undantag.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  6. LitrioN

    LitrioN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Känner inte igen mig i något tyvärr.
     
  7. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har självklart kommit åt volymknappen i olika sammanhang, men i stort sett aldrig mutat telefonen oavsiktligt.

    Jag har ett flertal gånger lagt telefonen mellan stolarna i bilen eller på displayen till ett löpband, och då startat om den p.g.a. powerknappen hållits in. Denna funktion borde tas bort på Note2 eftersom man ändå kan göra en hard reboot genom att ta bort batteriet.