Jag har ett problem med min s4a som dyker upp ca 1 av 5 gånger när jag går från wifi till 4g. Problemet är att den inte hittar någon anslutning till internet när jag lämnar wifi. Det kan ibland ta 20-60 sekunder för telefonen att hitta internetanslutning. Det händer dock att den inte hittar någon anslutning alls och då måste jag gå in inställningar>anslutningar>fler nät>mobila nätverk>nätverksoperatörer och söka efter nätverk för att "tvinga" in mig på tele2s nätverk. Den lösningen fungerar alltid, men skapar stort irritationsmoment då jag måste göra det ofta när jag lämnar hemmet/jobbet.
Jag var i kontakt med
tele2 och de hittade inga fel hos mitt abonnemang utan hänvisade till Samsung. Samsungs support hjälpte mig lägga till APN för 3g (internet.
tele2.se). Detta för att de trodde att telefonen ibland tog tid på sig att koppla upp mot 4g och därför kunde koppla upp sig mot 3g tills den hittade 4g-anslutningen. Detta fungerade inte för mig.
Är det någon som upplevt detta? Vilken operatör har ni isåfall?
Jag har under hela tiden täckning för samtal/sms.
Jag bor och jobbar i centrala Göteborg där det finns bra 4g-täckning.
*Edit jag har precis stängt av power save mode för wifi. Jag vet inte om det har någon som helst relevans till mitt problem och jag har inte hunnit testa om det ändrat något, men nu har jag iallafall varit så utförlig jag kan.
Click to expand...