Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av MotVind, 28 apr 2013.

1. parkalash

parkalash Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Min s4a tappar signalen lite då och då, har missade samtal osv, men telefon får signal efter stund. Vet dock inte exakt hur länge ja är utan signal eftersom ja inte har sett på skärmen när signalen försvinner. Ja hade inga signal problem med min sony neo som ja hade innan ja bytte upp mig, eftersom ja håller till på samma ställen som tidigare så lär de nått med telefonen. . Kör med samma leverantör innan telefon bytet kontantkort halebop rubbet.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Samsung har noll felaktiga pixlaegaranti på tv. Tror det gäller datorskärmar också.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

3. MotVind

MotVind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Last edited: 18 maj 2013
  4. Whrizler

Whrizler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har provat både grannens telenor kort och även sonens kort utan att det blir bättre

5. Wisten

Wisten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer, men är troligen en bugg då det itne är så i verkligenheten. Hade nog med runt 68 % google-tjänster. Men åt andra sidan fick jag ur 5 timmar akiv skärmtid. Skärmen tog endast 15%. Räknar man matten då innebär det helt otrolig skärmtid på ca: 25 timmar vilket inte är möjligt. Iriterande då när google-tjänsten håller wifi aktiv samt telefon vaken i si så där 1 timme i bakgrunden. Stänger man av dom tjänsterna så får man problem med play store.

6. Wisten

Wisten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Notifikationsfönster inkomna sms/missade samtal samt app till SD

Någon som vet hur man får bort meddelandefönster eller fönster om missade samtal vid skärmlåsning? Vill jag inte någon obehörig ska se vem jag har kontakt med. Nu kommer nummer/namn upp liksom! Blir tokig!

Dom ger en telefon specifierad 16 GB men tillhandahåller dryga hälften. 9 GB tillgängligt. Har en sgs2 med totalt 14 GB appar/data jag ville installera in, men det får ju inte plats. SÅ till problemet där man ej kan flytta över appar till SD-kort. Så jävla samsung blivit som iphone,eller vad? Dom vill man ska köpa deras 32 eller 64 GB variant istället!
    Kanske man borde anat, men vilseledande och jävligt fult att inte gå ut och säga att köper du denna så har du 9 GB och inget mer!
    Kanske root kan ordna problemet! //Frustrerad och en jävligt arg samsung användare!

7. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Instämmer! Det är riktigt dåligt att man bara får ut 9GB, de borde sälja telefonen som en 9GB minnes telefon, eller trycka in 8 GB till så man faktiskt får ut 16. Jag har bara 3 gb ledigt efter lite bilder, appar och videoinspelning.

Som tur är har jag ett 64gb kort också, men det minnet är så segt så det är en plåga att kopiera filmer och serier till kortet.

Men mycket kommer lösa sig när man rootar och rom:ar sen. Då blir vi av med allt som tar mycket plats och kommer få ut säkert runt 12 gb med lite tur. Rom:arna får ju inte ta bort viktiga saker som gör att funktioner i mobilen slutar fungera t ex S-beam, NFC, Wifi Direct osv.

8. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är det bara för mig det laggar ibland när man skruvar upp/ned telefonvolymen?

Last edited: 19 maj 2013
  9. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Foldermount och Link2SD är två program ifall man har root som gör att man kan installera appar på SD-kortet. Har man ett snabbt SD-kort borde skillnaden inte vara så stor, annars kan man ju alltid lägga över alla småprogram på 5 MB. Många bäckar små...

10. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 665
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Händer även mig, speciellt i Spotify

11. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Visst är det störigt, fast volymen skruvas ju endå uppåt och neråt när man trycker, bara volymrutan som segar och får det att kännas som det flyter dåligt. Hoppas det fixas iallafall :D

12. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Enl sammobile skulle samsung ta en titt på problemet med storleken:
    http://www.sammobile.com/2013/05/16/samsung-will-look-into-the-low-storage-issue-on-the-galaxy-s4/

13. Haerg

Haerg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående wifi problemet med DIR-655 m.fl. så verkar det lösas när man stänger av WMM under Advanced Wireless på routern...

14. Knugen1

Knugen1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Läste att D-Link hade rekommenderat detta, som ett alternativ tills att de löst problemet, vilket jag verkligen hoppas att de gör.

Att inaktivera WMM är nämligen ingen lösning. Funktionen är en branschstandard och finns där av en anledning. Den prioterar upp viss trafik(videostreaming bland annat) och bör inte inaktiveras på en accesspunkt.

15. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon mer än jag som inte kan skicka mms? Vet att detta kanske inte är relaterat till telefonens problem, men jag får det inte att funka även om jag följer instruktionerna på halebops hemsida. Fungerade felfritt på min Desire HD.

16. Turbolover

Turbolover Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har problem med att när man trycker på den fysiska hemknappen så får jag ibland upp listan med program igång och ibland backar den ur appen jag är i. Tanken är väl att man kan trycka en gång för att backa ur och vill man ha upp programlistan så håller man in knappen? Funderade på om det kunde va lite glapp eller nått i knappen...

17. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 347
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Stämmer som du säger, har du stängt av aktivering av s-voice vid dubbelklick på hemknappen? Det kanske hjälper. Du stänger av det i s-voice inställningar.

S4

18. Fr3dd

Fr3dd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Vet att det va likadant på min s3'a. Inne på loggar så visas sms och samtal och ställer man in på att den bara ska visa just samtal så kommer telefonen inte ihåg det här "valet" tkr det är så grymt jävla störande!!! Ingen som har nått tips?:)

Skickat från min S4'a via Tapatalk 2

19. Appel72

Appel72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har ett problem med at stänga vissa appar. Bland annat standard browser, som jag måste stänga av i program hanterarer om den inte ska ligga öppen i bakgrunden :'(

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk2

20. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Du tjänar inget på att apparna stängs ner. Android drar mindre ström av att ha en liten del av programmet i viloläge i bakgrunden så att det kan återupptas snabbt när du ska använda det sen igen, annars krävs mer ström för att starta upp allt från noll igen.