Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av MotVind, 28 apr 2013.

1. Appel72

Appel72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo det förstår jag, men dom står som aktiva program. Därför tänker jag at det tar resurser från tlf.

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk2

2. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

De är aktiva, fast i viloläge. Hade jag haft fel skulle taskkillers inte vart inaktuella.

3. AlBundy

AlBundy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ägt både S2 och S3. Nu har jag en S4 och jag måste säga att jag är jävligt besviken på Samsung. S2an är den bästa telefonen jag har ägt, den strulade aldrig trots att den fick kyssa asfalt 10+ gånger och ett litet bad i kaffe.

Mina problem som jag har med S4an:
    * Den tappar uppkopplingen även om den indikerar för full täckning. Det sker även på platser där uppkopplingen fungerar prima i normala fall.
    * När man kopplar in hörlurarna så hör man ett brus/knaster, vid samtal, musik osv.
    * Smearingproblemet som de flesta tycks ha.
    * Åtskilligt LAGG i menyer, ja överallt i princip.
    * Skärmen flimrar lite då och då mellan byte av menyer mm.
    * Telefonjäveln har en tendens att bli jäkligt varm.

Jag valde S4an före One p.g.a. att jag är jäkligt nöjd med deras tidigare telefoner, speciellt S2an. Jag vet inte om det har med Qualcommprocessorn att göra eller för att samsung var tvungna att pumpa ut S4an före One för att sno åt sig tidiga kunder, och att de inte hunnit optimerat mjukvaran ordentligt. Jag hoppas på att det är det sistnämnda och det går att åtgärda problemet med diverse uppdateringar. Om inte så är fallet ska jag göra allt för att folk i min närhet inte köper S4an.

Jag har köpt telefonen hos Tre, och den har den senaste uppdateringen som kom häromdagen.

Hur är det med telefonerna som är obrandade? Upplever ni också de här problemen?

Några tips på vad jag ska göra? DOA? Kan också nämna att Tre skickade fel telefon till mig i början. Fick en modell som egentligen skulle gå till Australien. Det är nog Samsung som tabbade sig där.

Wisten gillar detta.
  4. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Personligen upplever jag endast smearingen. Jag kanske har haft tur?
    Ska tilläggas att jag endast provat med ett (1) par hörlurar (AKG Q460) förutom de som följer med, och det låter prima för mig.

5. Whrizler

Whrizler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan hålla med om täckningen, under all kritik. Tappar ofta täckningen helt på min, går varken att ringa eller skicka mess. Hade en vän över igår som köpte en S4'a i fredags med senaste uppdateringen förinstallerad, samma strul där med täckning. Jag kör med Tre och han kör med Comviq. Så man får väl hoppas att det har med mjukvara att göra inte inte med hårdvara, och att Samsung tar tag i detta fortast möjligt. Annars så åker telefonen tillbaka, som det är nu så kan jag knappt ringa eller messa

6. TheFatOne

TheFatOne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft sjuka problem med min Dlink DIR-655 men idag uppdaterade jag firmware och ändrade till "Cipher Type : TKIP" istället för "Cipher Type : TKIP and AES" och vips är mina problem borta.

Nu:
    Firmware Version: 1.36EU
    Hardware Version: A3
    Product Page: DIR-655

7. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag har inte ett enda av dina problem så varför tar du inte och DOA'r eller RMA'r telefonen istället för att gnälla? Allt för mycket vill säga, alla telefoner har problem på ett eller annat sätt.

Du kan först börja med en fabriksåterställning och se om det funkar. Själv tycker jag att batteritiden är bättre efter att jag flashade om mjukvaran..

8. Knugen1

Knugen1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det kan vara viktigt att klargöra för övriga användare att detta inte är att rekommendera.

TKIP är ett gammalt säkerhetsprotokoll och bör undvikas helt. Nätverk med denna standard löper mycket större risk för lyckade intrång, än de med AES.

Man bör sätta upp en sekundär "zon" med TKIP, som endast telefonen ansluter mot. Och låta övriga enheter ansluta mot den primära zonen där AES används. Om man nu absolut måste köra TKIP.

http://en.wikipedia.org/wiki/Temporal_Key_Integrity_Protocol

9. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Snick snack, jag har inte ett enda problem. Den är helt klockren :)

Skickat från min GT-I9505

10. septix

septix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den är inte klockren, det är din åsikt.

Min tjej har en S4:a, samma operatör. Går ibland inte att ringa till henne, tutar upptaget trots att hon inte snackar i telefon.
    Den blir lätt varm.
    Lite laggig ibland, trots att jag inte har några appar igång.
    Standard-dailern är ett skämt. Visar sms fast man valt bort det.
    Med mera.

11. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    För mig visar den inte sms om jag valt bort det. Men bootar du om så måste du ställa in det igen. Men det finns ett gratisprogram på Playstore som fixar det permanent.

Tutar upptaget, antar att hon kör 4G? Har haft det problemet på fem olika telefoner med två olika operatörer (Tre och Tele 2) lite till och från. Försvinner direkt om jag stänger av 4G, så snarare ett strul med 4G tekniken sig och operatörerna och inte bara telefonens fel.

Min var också lite laggig först, försvann i stort sett med senaste uppdateringen och med byte till Nova märker jag inget lagg alls längre

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

12. hybe

hybe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hur stänger man av 4G?

13. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    inställningar - fler nät - mobila nätverk - nätläge och välj något utan LTE beroende på vad du vill ha

14. jotte78

jotte78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bläddra med ögonen samt knappljud

HeJ!

Jag har precis fått min S4:a och har 2 st saker jag inte får att funka. Dels får jag inte bort knappljudet för tangentbordet. Spelar ingen roll vart jag skriver (sms, messenger etc) så harj ag knappljud när jag skriver fast jag tagit bort det under inställningar/min enhet/ljud/knapptoner...är det på något annat sätt man ska stänga av det ljudet?

Nästa problem är att jag inte får detta bläddra med ögonen att bli aktiverat. Jag har bockat i Smart bläddring och smart paus. Jag har startat om telefonen men det hjälper inte. Måste man nånstans kalibrera detta? jag har ikonen "ögat" uppe i listen på telefonen men endast grå/skuggad, den lyser aldrig hur jag än gör.

Vet inte om jag nånsin kommer använda funktionen men vill ju iaf att allt SKA funka nu när telefonen är ny...

Jonas

15. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Knappljud för tangentbord tas bort i inställningar för tangentbordet. Det ljud du tog bort är att det inte låter när du trycker på skärmen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

16. Jai_Upadhyaya

Jai_Upadhyaya Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vibratorproblem

Hej,

När jag pratar i telefon och får ett mail samtidigt så vibrerar telefonen det är inte jätteskönt när man håller telefonen in mot huvudet.

Är där någon som vet om och hur man stänger av att det vibrerar vid samtal för jag vill ju att det ska vibrera när jag inte prata i tele?

MVH,

17. MotVind

MotVind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Inställningar -> min enhet -> samtal -> samtalsvarningar -> notifiering i samtal. Se till att rutan är urbockad.

18. Jai_Upadhyaya

Jai_Upadhyaya Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat detta men det hjälper tyvärr inte. Är det ingen annan som har detta problemet?

19. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 347
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Använder du Gmail eller inbyggda klienten?

S4

20. chili64

chili64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vilken värme rör det sig om när ni säger att telefonen blir väldigt varm? Min var 41 grader när jag började ladda den idag, för att sedan ha 31 när jag plockade ut den. Och i skrivandets stund (15 minuter senare) är den 35 grader varm efter lite surfande och Facebook. Ska det vara så?