Jag har ägt både S2 och S3. Nu har jag en S4 och jag måste säga att jag är jävligt besviken på Samsung. S2an är den bästa telefonen jag har ägt, den strulade aldrig trots att den fick kyssa asfalt 10+ gånger och ett litet bad i kaffe.
Mina problem som jag har med S4an:
* Den tappar uppkopplingen även om den indikerar för full täckning. Det sker även på platser där uppkopplingen fungerar prima i normala fall.
* När man kopplar in hörlurarna så hör man ett brus/knaster, vid samtal, musik osv.
* Smearingproblemet som de flesta tycks ha.
* Åtskilligt LAGG i menyer, ja överallt i princip.
* Skärmen flimrar lite då och då mellan byte av menyer mm.
* Telefonjäveln har en tendens att bli jäkligt varm.
Jag valde S4an före One p.g.a. att jag är jäkligt nöjd med deras tidigare telefoner, speciellt S2an. Jag vet inte om det har med Qualcommprocessorn att göra eller för att samsung var tvungna att pumpa ut S4an före One för att sno åt sig tidiga kunder, och att de inte hunnit optimerat mjukvaran ordentligt. Jag hoppas på att det är det sistnämnda och det går att åtgärda problemet med diverse uppdateringar. Om inte så är fallet ska jag göra allt för att folk i min närhet inte köper S4an.
Jag har köpt telefonen hos
Tre, och den har den senaste uppdateringen som kom häromdagen.
Hur är det med telefonerna som är obrandade? Upplever ni också de här problemen?
Några tips på vad jag ska göra? DOA? Kan också nämna att Tre skickade fel telefon till mig i början. Fick en modell som egentligen skulle gå till Australien. Det är nog Samsung som tabbade sig där.
Click to expand...