Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by MotVind, Apr 28, 2013.

1. hånka82

hånka82 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Fasen vad folk verkar ha otur med sina lurar. Har inget och klaga på hos min ännu. Mobilen blir såklart lite varmare vid spel och laddning men inget onormalt kan jag tycka. Batteri tiden är helt grym laddade min lur igår vid 19.00 tiden på kvällen. På morgonen hade jag förlorat 2% batteri cirka och runt 15.00 idag efter lite youtube och ett par timmars surfande på flashback visade telefonen 48% batteri, Mycket nöjd. Enda som jag kan anmärka på att baksidan inte är så reptålig

Blir och inhandla ett riktigt case så fort som möjligt!

2. Kanel

Kanel Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Japp, jag har det problemet efter att ha kopierat data till kortet direkt via kortläsare i dator. Åtkomst till minneskortet fungerar dock som vanligt när jag går in i menyn och mountar det igen efter uppstart. Störande, och hoppas en uppdatering löser problemet.

3. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade det igår. Vet inte heller varför för jag hade inte heller haft igång maps. Idag hade jag Exchange istället, ändrade så att mailen uppdateras automatiskt en gång i timmen istället för en gång i kvarten. Det blev betydligt bättre vad gäller den biten iaf, för nu slipper jag wakelocks på det. Maps har inte ballat ur mer iaf... Hoppas det inte kommer tillbaka.

4. pidde86

pidde86 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skaffade min S4 hos Tele2 i tisdags, den funkar fint förutom att batteritiden sjunker oerhört fort. Detta verkar vara pga att min 4G täckning är riktigt usel här, endast en stapel eller ingen alls. När jag hade min S3a med 3G hade jag fullt på samma plats. Vad kan jag göra åt det och varför är det så här? Oerhört jobbigt att batteriet dras ut helt över dagen och natten pga detta.

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

OCH natten? Är väl bara att ladda på natten? Är nöjd om jag har batteri från 06-24 och det är sällan det gått med mina mobilvanor :P

6. Galaxy S

MINA ENHETER

Kanske är någon grundläggande gps-data den vill ha när luren är sprillans.. *spekulerar*

Hur ser man om man har wakelocks?

7. sansiro

sansiro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte ta emot samtal och sms då wifi är aktiverat. Har tele2 abonnemang. Någon som har en ide om varför?

8. Galaxy S

MINA ENHETER

Last edited: May 2, 2013
  9. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag hittat Ytterligare ett skärmproblem. Varje gång man ska skriva något i en textruta och tangetbordet hoppar upp så blir färgerna på skärmen något grönaktiga. Det försvinner direkt när man drar ner tangentbordet igen.

Är det någon som har samma problem?

Har inte märkt det tidigare och misstänker att det kan ha med att jag installerade appen "Screen Adjusting" för att få bukt på mitt (Stora!) smearing-problem. Använde det dock bara några minuter innan jag avinstallerade det. Har också startat om telefonen och försökt med olika inställningar under "Display", men ingen skillnad.

Jävligt tråkigt att stöta på så mycket problem med en och samma telefon. Hoppas Telenor tar tag i det här åt mig.

10. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Jag tror att du ändra har Google Now aktiverat eller platsinställningar i Maps. Eller båda. Just dom två är stora wakelocks. Avaktivera allt i platsinställningar och stäng av Goolge Now så ska du se att batteriet kommer börja dra betydligt mindre i viloläge. :)

11. Gurre77

Gurre77 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga: vad är DOA ???

12. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Dead On Arrival eller Deffective On Arrival. Många producenter har en s. k. DOA-tid där man antar att produkten var sönder från början. Lösningen blir då att man får en ny mobil istället för reparation. Doa-tiden varierar beroende på producenten ligger oftast mellan 7-14 dagar.

13. zog

zog Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min skärm låser sig ibland. Telefonen är inte överansträngd....

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

14. MotVind

MotVind Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du inte vill använda 4G utan endast 3G/GSM-banden så gå in på inställningar -> fler nät -> mobila nätverk -> nätläge och ändra till GSM/WCDMA.

Det borde hjälpa dig att spara batteri när du har dålig täckning på 4G.

Last edited: May 3, 2013
  15. pidde86

pidde86 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, har ändrat nu så att när jag är hemma ändrar jag till endast 3G, fungerar oerhört mycket bättre för batteriet :)

16. HerrHamster

HerrHamster Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerade cirkus 20min för min del att göra så, sen så strular det igen :/ varken fabriksåterställning eller formatera minneskortet (via telefon) funkar.. nån som vet mer? Ska prova mitt gamla minneskort från samsung när jag kommer hem, fortsätter det att strula då får jag väl doa telefon.

17. Kanel

Kanel Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En annan irriterande sak, som dock inte Samsung/Android är ensamma om, är att det är väldigt stor skillnad mellan ljudnivåerna (hörlursuttaget). När jag lyssnar på musik märker jag ofta att jag egentligen vill ha en nivå mitt emellan två steg. Någon som tänkt på samma sak och kanske har lösning?

18. Mich0594

Mich0594 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med att telefonen blir varm väldigt snabbt. Efter ett smsande på 5 min kan man känna hur den har blivit varm. Batteriet går åt snabbt. Hade google maps som käkade i bakgrunden, stängde av processen men batteriet sjunker snabbt ändå. Kan tillägga att jag har 4g aktiverat men det borde inte påverka jätte mycket?

Last edited: May 3, 2013
  19. acr

acr Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om jag kan lita på programmet. Telefonen är lite ljummen och läser bara i tapatalk. Live tempen är alltid 10 grader högre.

Men 30 låter högt då andra verkar tycka att 35 grader kommer man upp i spel.

20. Alectrona

Alectrona Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma router o samma problem, ja t om datorn tappar nätverksanslutning när jag har mobilen kopplad till Wifi