Problem: Den samlade Problemtråden *Uppdaterad*

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av MotVind, 28 apr 2013.

1. Stefannorr

Stefannorr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, har haft samma problem som alla andra med en D-Link DIR 655,loggar in funkar några min eller mer sen loggas man ut och får slå av Wifi och på igen. Läste på några trådar på ett gammalt US forum och har löst mina problem enligt följande.

Jag gick in i routern,wireless-advanced-guest zone-ställde in allt med samma säkerhet som jag har annars på mitt trådlösa nätverk,nu har jag haft igång wifi i ca 6 timmar och loggats ut 2 ggr. Har testat firmware update,finns nytt men funkade ej att ladda upp för mig, så till dom som vill prova något nytt ta och testa mitt,jag är nöjd nu.

2. Danielfr

Danielfr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Har ett knepigt problem. Telefonen verkar vägra köra 3g eller 4g när den växlar själv. Funkar dock om jag endast väljer 3g (wcdma) som jag får igång de. Väljer jag lte/gsm/wcdma så växlar fanskapet oftast över till gsm/edge. Provade med min nexus 4 och den växlar alltid till wcdma.
    Bor mitt inne i stan med. Hade väääldigt sällan gsm lr edge med nexusen. Har tele2 bör tilläggas.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

3. Danielfr

Danielfr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Det tog 3 dagar innan "ögon gesten" hoppa igång för mig. Funkar bäst i inbyggda browsern. Det med att skärmen stängs av när man inte kollar på den har funkat 3 ggr tror jag. Vid video fungerar de inte som det verkar, för mig iaf. Ser ikonen där "uppe" växlar men jävligt seg på att hända nått

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

4. RobinAug

RobinAug Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Någon mer än jag som tycker att telefonen blir varm? Samt att låsknappen gläppar i den nedre delen..?

5. Ex3me

Ex3me Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Bara jag som har problem med att koppla mobilen till datorn med usb?

Den tappar kontakten med datorn hela tiden så fort man vickar lite på änden som går in i telefonen(micro usb:n), den är väldigt känslig man måste hitta ett speciellt läge för att det ska funka.

6. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Näe men det är ruggigt irriterande och som tur är mitt enda problem med telefonen så här långt.
    Hoppas på en fix till första uppdateringen.

7. saftmaskin

saftmaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Såg den här videon länkad på flashback. Är verkligen webbläsaren i S4 så här usel?
    http://youtu.be/jytnAWsAyP8

Kan man köra "äkta stock" browsern på Galaxy S4? Dvs typ "Quick ICS Browser" från Play Store.

8. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag ser inget vad menar du? Annars så kör jag Dolphin Browser helt magisk så skönt flyt i den :)

9. MotVind

MotVind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nej. ICS Browser fungerar inte med Jelly Bean.
    Vad jag vet så finns det ingen liknande till Jelly Bean än.

10. BjoernStaaf

BjoernStaaf Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick precis tag i min s4 och är nöjd hittills, jag får dock inte 4g att fungera... någon som har några idéer om hur jag ska göra? Telenor har stängt idag så där är det kört.

Mvh

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Ställ in så du inte har någon lockscreen (inget) och sedan låser du upp telefonen/låser den medans du tittar på notifikationsbaren (förslagsvis klockan). Rör den sig för er som den gör för mig?

Min vill antingen hoppa 1mm till höger, eller vänster. Applikationsikoner som spotify, instagram osv rör sig också. :D

12. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Fick ut en helt ny s4 häromdagen och den bryter samtal för mig. Även om jag är ute och ha full täckning så bryter den samtal och ett samtal så vägrar den koppla upp sig på. Varje gång jag testar och ringa. (även efter en återställning). Så min fråga är nu. Nån som vet vad det kan vara för fel och när slutar en doa period. Är det nu efter klockan 12 eller räcker den fram tills dagen imorgon . ?

Ps. Har nytt simkort och hade WIFIN igång när den bröt samtalen/försvann ur samtalet

13. Stoffiss

Stoffiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Upptäckte en repa på skärmen som inte jag har förvållat och ett mellanrum mellan skärmen och ramen nere vid touchknapparna på nån millimeter som inte är på andra sidan av telefonen. Tror ni jag kan DOA detta? Fick telefonen igår.

14. SYRE

SYRE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är en bugg som jag fick på min S2a när jag uppdaterade till Android 4.0 (tror det var 4.0). Det störde mig som fan då och stör mig fortfarande även om det är mindre tydligt på S4an när upplösningen är så hög. Men ja, jag har samma problem. Det sker samma sak när man skiftar från normal-läge till landskapsläge också. Duktigt irriterande :)

15. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Haha där ser man :( är jag inte ensam iaf. Ja, kan hålla med om att det är irriterande nu när man vet om det får då kollar man alltid efter det haha.

16. hean

hean Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laggar

Är det någon mer än jag som upplever att det hackar när man går från en app till hemskärmen?
    Överlag så flyter den inte lika bra som S3

17. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Japp. Det är ett problem med stock, men det kom en uppdatering imorse som gjorde att detta försvann.

ps. fick lov att connecta telefonen till kies via wifi för att få uppdateringen. (finns under inställningar -> anslutn. -> längst ner "Kies via Wi-Fi")

18. chrillerr

chrillerr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som tycker att era front kamera inte sitter i centrum? är de något att oroa sig för? ifall den blivit monterad fel? eller är de själva linsen i kamerahuset som sitter lite fel. Kamera funkar men nyfiken ifall de är fler som har liknande? tjejens s4 så sitter kameran exakt i centrum

19. Solillaquist

Solillaquist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det låter helt bisarrt, men om den fungerar så är det nog ingen fara. :)

20. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Min sitter inte heller helt centrerad. Har inte märkt nåt förrän nu när jag läste om det, så jag bryr mig inte.