Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

4.1.4 är baserad på massa Donutkod, men det verkar vara rätt mkt som buggar i den enligt cyanogen. Kolla hans changelog noggrant innan.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 385
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har nu installerat ROM-filen på en Voda PVT32B.

Har migrerat från 4.0.4 -> 4.1.4 utan att köra en "wipe".

So far, so good, kamera (inte video), wifi, bluetooth etc. tycks fungera. Det mesta verkar annars vara väldigt likt, i varje fall om man körde 4.x.x innan där bla "Global search" och dylikt redan var inlagt.

Svenskt språkstöd etc. verkar fungera fint, får dock inga ordförslag på svenska med defaulttangentbordet utan bara med HTC:s.

Prestandamässigt vet i tusan, den känns inte riktigt lika rapp som 4.0.4 gjorde för min del.

Det skall visst vara problem med protected apps, har dock ingen sådan installerad att testa med, lösning här: http://twitter.com/cyanogen/statuses/3804015939

Den nya CM updater är nu ute med, stöd för uppdatering av teman skall vara inlagt:
    http://twitter.com/cyanogen/statuses/3803466329

3. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är det en stabil version 4.1.4 som är på g?

4. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Hej

Hade ett kanske aningen för svårt lock pattern inställt på min Magic 32A vilket innebar att jag ofta ritade fel. Idag gjorde jag fel 5 gånger i rad och då kommer 30 sekunders nedräkningen igång. Inget nytt där, men nyfiken som jag var undrade jag vad som hände om man trycker på "Forgott pattern" och gjorde det. Då ombeds man att skriva in sitt google-account och lösenord för att komma vidare, gjorde detta men det enda svar jag fick var att jag skrivit fel lösen/användare. Skrev om mail och lösenord om och om igen med dubbel och trippelkontroll att jag skrivit rätt. Fortfarande fast.

Provade att reboota, stänga av och ta ut batteri och SIM, uppgradera min Cyanogen 4.03 till 4.04. Allt utan resultat. Kunde inte komma in i min telefon. Slutade med att jag körde en wipe på telefonen och installerade om 4.0.4 igen.

Så problemet löstes, om än den onödigt svåra vägen med ominstallation av allt. Undrar bara om fler har råkat ut för detta?

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 385
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det lär dröja lite innan en stabil variant kommer ut, en del som krånglar, men på G är det om man får tro cyanogens twitter.

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Har installerat 4.1.4 nu (via CM-uppdateringsprogrammet och den gjorde ingen wipe) men fick ett antal FC när jag startade telefonen. Useful Switchers t.ex. har jag aldrig fått FC på förr. Ska prova att boota om telefonen för i 4.1.2.1 var man tvungen att göra det för att få browsern att fungera. Den fungerade dock direkt den här gången.

Provade att starta om och får återigen direkt FC på com.google.android.partnersetup (vad det nu är) och Useful Switchers när jag försöker starta det. Edit: FC även på Handcent när det kommer sms.

Jag upplever inte alls 4.1.4 så snabb som 4.1.2.1 men ska prova olika funktioner under dagen. Det verkar inte vara mer svenska i ROMen än den förra.

Och snälla, ändra förstaposten i tråden så det inte står 32A i båda rubrikerna. Det kan ju ställa till det för någon som inte läser noggrant.

Last edited: 7 sept 2009
  7. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

en liten fråga angående cm update appen.
    jag har laddat ner gchrome skinnet nu till 4.0.4. och det verkar ju som att det går att få en notifikation till telefonen när det finns skins updates? men hur går man till väga?

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

CM updateappen funkar väl bara för 32B å dream. iofs så funkar ju skinnet för 32A. Dock kan jag inte säga hur själva appen funkar. Kika på hans hemsida http://www.cyanogenmod.com/downloads/cm-updater

9. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Efter VM i Force Close så gick jag tillbaka till min backup med 4.1.2.1. Nu fungerar allt igen. Jag råder er som vill prova 4.1.4 att köra wipe för det gjorde inte jag och kan vara det som låg bakom mina problem. Avvaktar tills nästa version släpps innan jag provar igen.

10. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bara jag som har problemet med att samtaljsljudet blir ashögt? hade det problemet med dom första hero liknande rom:arna i början med. nån mer som märkt av d?

11. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    4.1.5 är uppe på XDA nu. :D

02:50 < cyanogen> 4.1.5 is here
    02:50 < cyanogen> enjoy

12. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    4.1.4 Laggade väldigt på min Voda Magic 32B, så till den milda grad att jag knappt hann svara i telefonen innan den slutade ringa. I övrigt funkade den väl men var långsam.

4.1.5 Skall lagga betydligt mindre och det verkar den göra med. Har inte fått något inkommande samtal än dock. Har kört Spotify på en 30 minuters promenad med SE Bluetooth A2DP headset under 4.1.5 idag och det gick utmärkt. Messages-appen (Medd. på svenska) är dock otroligt seg, men det har kommit fler rapporter på det så jag misstänker att det åtgärdas snart. Jag SMSar knappt ändå så jag kör nog vidare på 4.1.5 tills vidare som det känns nu.

Last edited: 8 sept 2009
  13. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Såhär skriver cyanogen på xda-developers i tråden om 4.1.x:
    Och från Twitter tidigare idag (efter släppet av 4.1.4):
    4.0.4 är ju blixtsnabb... Ser fram emot en ny fräck Experimentalversion senare ikväll :D

Fler Tweets från Cyanogen:
    Man kan läsa om BFS här (BFS verkar vara en scheduler i kärnan som distribuerar CPU-cykler till olika applikationer. BFS arbetar helt annorlunda mot schedulern som finns i Android idag och som jag förstår det prioriterar framåt och det som ligger aktivt snarare än bakgrundsprocesser, vilket då skall enligt utvecklaren, göra operativsystemet (Android) "more responsive" hur översätter man det snyggt? ;) ) :
    http://ck.kolivas.org/patches/bfs/bfs-faq.txt

Last edited: 8 sept 2009
  14. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Skönt citat där. :D BFS låter spännande hursomhelst, ska bli mycket intressant att se vad det kommer göra för Android.

15. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har väldigt högt ljud i CM 4.0.4. På lägsta volymen så hör hela kontoret samtalet tyvärr :)

Samtidigt hörs man själv dåligt :(

16. feffemannen

feffemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

4.1.6 är snabbt och stabilt (har inte fått någon FC ännu). En extrem skillnad mot 4.1.5 (men det säger mer om 4.1.5).

f

17. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Provade just 4.1.5 och det var nästan lika mycket VM i FC som 4.1.4. CM-updater visade inte att det fanns någon uppdatering så jag tar hem 4.1.6 manuellt nu.

Hur har ni andra gjort som får det (4.1.4 och framåt) att fungera? Wipe? Med CM-updater (som ju ska fungera(?)) så wipear den inte.
    Har någon provat Useful Switchers?

Jag kör samma setup som slotrat, fast jag vet inte hur stor swap jag kör. Hur kollar jag det förresten?

18. Yelo

Yelo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har kört 4.1.6 någon timme nu, första gången jag flashar telefonen :)
    Än så länge verkar allt fungera bra, det känns rätt rappt, speciellt när man skriver på tangentbordet.

19. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Någon som vet något sätt att boosta micen? Högtalarvolymen kan man förändra genom audiohack.

20. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det är upp till
    A) Utvecklaren av temat att skapa en speciell fil på sin server
    B) Användaren att lägga in URL-en till denna speciella fil i CM Updater (Inställningar->Theme Update Settings->Scan Barcode (om tema-utvecklaren skapat en QR-kod till filen enl. A)

/Mats