Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker också gps:en fungerar sämre nu efter rootning, nedgradering av radio och cm 6.0rc3. Men framförallt så är telefonen allmänt seg, man har den här fördröjningen på några millisekunder så fort man skall ringa eller sms:a eller skriva något vilket för mig är ohållbart, känns som om man hade en windows mobile ungefär. :)inte bra betyg).

Sen så fungerar ju blåtandet sämre också, något som jag tror är radionedgraderingens fel då jag hade samma problem i början men det löste sig med en uppdatering från htc där jag antar att nya radion hängde med.

Efter en vecka med CM6rc3 så tror att jag får nedgradera så jag får en snabb telefon igen, det va kul att testa så man vet iallafall men enligt min erfarenhet så mäktar nog inte magicen riktigt med det hårdvarumässigt. Någon här som kan hjälpa mig i rätt riktning? Jag skulle vilja ha kvar min rootning men lägga på htc:s "orginal" med sense.

2. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Ni som upplever cm6 som seg, vilken version av Magic har ni?
    Själv upplever jag den som väldig kvick...händer väl ibland att det segar lite.

3. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Hur installerar jag den senaste ? Har letat men vet inte i vilken ordning man ska installera dem nu när man ej kört dena rom på ett år eller så?

4. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

32A. Eller finns det fler versioner? Men har du något program pålagt som tex dialer one eller tengenbord? Kör man den helt ren kanske det går ok, men då är det rätt jobbig när man skall ringa nån (scrolla igenom hela telefonboken)

Jag får ofta för mig att det är nån program launcher (adp eller något sådant, nån cm-pryl antar jag) som hänger ibland också. Jag har lite blandade problem med att den ibland bara hänger och i stort sett alltid är seg att skriva på (kan då även bero på tangentbordsappen, swipe eller vad den heter och dialer one, men det är ju funktioner jag hade i mitt sense tidigare som jag vill ha)

5. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avinstallerade faktiskt det här tangentbordet och använder standard, kvickade upp den lite. Om batteriet kanske håller sig mer än fyra timmar nu och adp(?)-launchern inte hänger sig hela tiden kanske jag ger det här en andra chans

6. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

7. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 29 aug 2010
  8. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    891
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Om du har en 32A-telefon vilket du förmodligen har om du köpt den i Sverige, så behöver du ebi1-patchen.

Är det bara jag som fortfarande (med cm6 stable) har strul med att streamat ljud från SR "sprakar" och låter illa efter några sekunder?

9. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sveriges Radio:s applikation hackar för mig också då jag ska stream radio. Dock så använder jag mig av cm5.0.8

Jag löste det hela genom att manuellt lägga till stream-adresserna i A Online Radio. Nu kan jag lyssna problemfritt på P3, utan hack.

10. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Någon mer änn jag som haft problem med Market efter att ha gjort en Wipe innan över gång från CM6 rc3 till den nya releasen? När market automatiskt drar ner alla apps jag hade installerade innan wipen drar den ner de flesta, men vissa tex Spotify, händer det inget med. Den finns inte heller med i Downloads-listan, men söker jag på den och går in i infon för Spotify kan jag klicka på "Cancel download", men får då Force close på com.android.vending. Har detta hänt någon mer?

Jag vill gärna wipe:a när jag uppgraderar men detta har gjort att jag måste nandroid-backupa och köra på RC3 :/

11. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Provade att göra ett par förändringar i build.prop under CM6 men det gjorde ingen skillnad det heller förrutom att den ökade överföringshastigheten något.

12. Mjolkchoklad

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

När jag flashar in CM6 så blir det problem, när jag rebootar telefonen efter att allt är klart så fastnar den bara på Htc magic logan. Blev så förut också när jag skulle flasha in ett tema.

Någon som vet vad det är för fel och kan hjälpa till?

13. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Flashar du alla tre filer, dvs update/gapps/32A kernel ? Kör du en wipe innan du flashar? Efter reboot första gången så kan det ta upp emot 10 minuter innan det händer något.

Starta adb logcat med telefonen inkopplad till datorn och kolla vad det är som händer/går fel.

14. Mjolkchoklad

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Flashar in updaten sen Gapps: MDPI-TINY-20100816 och sist bc-6.0.0-ebi1-signed.

Jag kör wipe och efter reboot kan den stå i 20minuter utan att det händer nåt..

15. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Som jag sa tidigare kolla med adb logcat om något skiter sig. Har du verifierat att dina filer är okej, dvs att md5 summan stämmer?

16. Mjolkchoklad

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ehh va? :P

Jag är ganska ny på det här, så vad är md5 summan? och hur kollar jag adb logcat?

17. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    md5 summan är en checksumma för att verifera att filerna laddades ner korrekt. Googla på md5sum och hitta ett verktyg som passar ditt operativsystem.

Summorna som dina filer ska matcha står här: http://forum.cyanogenmod.com/topic/5286-cyanogenmod-6-for-ds-shoehorn-sledgehammer-v600-08272010/

Kör du windows så starta en kommandoprompt (ja den svarta rutan med vit text). kör cd till var du lagt sdk paketet och sedan cd till tools. Koppla in mobilen till datorn med usb kabeln och kör i adb logcat. Starta sedan mobilen och efter ett tag börjar en massa text rulla i fönstret. Kika efter error/warning.

Last edited: 31 aug 2010
  18. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur stable är CM6 stable egentligen? tycker jag läser massa rapporter om att den inte är riktigt stabil, utan det är 5.0.8 som fortfarande verkar vara att föredra. Är det mer eller mindre stabilt beroende på om man har en 32A eller 32B?

19. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Magic är hur stabil som helst med CM6. Gjorde wipe trots att jag hade versionerna innan, tror att det löser många problem... Har inte haft en enda krasch, alla program fungerar hur bra som helst (utom levande bakgrunder, som inte funkar värst länge för mig). Kanonversion av CM!

20. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har kört CM6 i 2 dagar nu utan att upptäcka några problem, dock har jag 32A.