Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    891
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag har kört CM6 nån dag också. Dock försvinner meny-fältet ibland men menyn funkar ju iallafall (så blev det med icke-stableversioner av CM6 också) och så är det ju problemet med SR radio, men iövrigt verkar den funka bra.

2. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör cm6 och har problem med att få autosnurrningen att fungera. Jag har tryckt i auto-rotate under settings-display. Jag har lagt in att den ska rotera till 90 grader under cm inställningarna. Någon som har någon aning om vad som är fel? Jag kan inte få den att rotera någonstans.

3. mikey.svensson

mikey.svensson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den tråden verkar var fart i så jag tänkte se om någon kan hjälpa mig:

Har köpt Rom Managar premium för att kunna ladda ner och installera CM 6.0.

1. Har lyckats få in clockworkmod recovery och även laddad ner CM 6.0, alternativet som låg längst ner på listan när man valt "download roms".

2. Efter detta kryssar jag för wipe och backup, samt väljer att ladda ner Google Apps.

3. Därefter startar mobilen om och bootar upp o recovery läget där den utför lite magiska grejer, sedan händer det som jag tycker är lite underligt:

- Menyn i recoveryläget dyker upp och där finns det ett antal alternativ att välja på. Ex. run sdcard:update.zip, detta funkar ej då ingen sådan fil finns, så det enda jag har att göra är att välja reboot och då startar mobilen om på min gamla rom.

Vad jag nu undrar är om jag har rätt förutsättningar i form av radio och annat bös. Någon som har koll får väldigt gärna lista det man ska ha. Tackar!

Min info:

Kernel version: 2.6.29.6-cm41
    Baseband version: 62.52S.20.18H_3.22.20.17
    Firmare version: 1.6
    Model number: Google ION
    HTC Magic 32A (från Tre)

Historik: Körde in en 1.6 vanilla rom för ett halv år sen ungefär via usb fast boot. Kanske kan köra den vägen men har glömt av hur man gör så jag diggar Rom Manager.

4. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kommer inte ihåg vilka versioner som är vilka men du kan testa att ladda ner cmfilerna till sdkortet och välja själv i recoveryn att de ska installeras och se vad som händer då.
    Då ska du ha:
    cm6 och gapps filen finns här: http://forum.cyanogenmod.com/files/category/3-htc-dream-htc-magic/
    kernel patch finns här:
    http://briancrook.ca/android/cm-ports/bc-6.0.0-ebi1-signed.zip

EDIT: Här står det bla vad för radio och SPL du ska ha:
    http://wiki.cyanogenmod.com/index.p....28i.e._already_installed_5.0.7_or_greater.29

5. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag antar att det är notifieringsfället högst upp du syftar på. Mins jag inte fel så är det förinställt att det går att dölja/ta fram fälltet genom att "swypa" uppått på skärmen. Detta går att ändra under settings.

6. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    891
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
  7. makrus

makrus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade nyss "CyanogenMod 6.0.0-DS" och allt fungerade bra i installationen.

Men när jag kommer in i telefonen är språket inställt på tyska och eftersom jag inte kan någon tyska hittar jag inte heller hur jag byter till engelska/svenska.

Någon som kan guida mig genom settings menyn?

En annan sak som jag tycker verkar konstigt är att home knappen inte vill fungera. Det händer helt enkelt ingenting när jag trycker på den, samma sak för call knappen. Någon som haft samma problem?

8. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

öppna settings. sen ska du trycka på alternativet som har symbolen av ett A inuti en fyrkant(language and keyboard på eng). Det översta alternativet i den menyn är select language.

9. makrus

makrus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, nu har jag svenska

10. Drupal

Drupal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook
    ROM:
    Kör för det mesta vanilla numera
    Info:
    Pixel
    Telefon 2:
    Nexus 5x
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Platta:
    Pixelbook
    Platta 2:
    Nexus 9
    Jag har kört skarpa 6:an sedan den kom. Har inte stött på några problem ännu. Upplever att webbläsaren är snabbare än med 5.0.8 samt att kameran också är bättre.
    Rekommenderar definitivt att uppgradera från 5.0.x.

11. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag älskar CM6!! Lätt bästa CM än så länge, o då va 5an sjukt bra.
    Fan FroYo e gött, chrome to phone e bara för bra!

Inte ett enda FC har jag haft. Flyter fint gör det också. Att ens lilla Magic skulle få uppleva 2.2....lyxigt!

12. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men det går ju sjukt långsamt.. eller är det bara jag som upplever det? Skall jag skriva ett sms (i den vanliga messaging-klienten) tar det 3-4 sekunder innan programmet startar och väljer jag nytt mess hinner jag skriva första ordet innan bokstäverna dyker upp på skärmen.

Och skall jag ringa nån (använder dialer one för jag måste kunna hitta kontakterna genom att skriva deras namn) så hinner jag gå ett varv runt huset innan den får till tre bokstäver. Får känslan av att det är en windows mobile...

Nu kanske jag låter lite gnällig, men jag undrar mest om det bara är jag som är känslig på hastigheten eller om jag har något fel.

Och en bisak, nån som testat programmet endomonod med CM6? Jag får det inte att fungera (krashar vid uppstart). Fungerade med CMrc6.

13. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jag tycker nog också CM6 är den absolut bästa hittills. Helt ny telefon. Någon FC här och var (bara downloadables, efter ominstallation inga problem), men det kostar att ligga i frontlinjen ;)

14. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag försökte använda dialer one i CM5, och den förstörde verkligen telefonen. Och den var inte bara långsam i sig, den gjorde allt långsamt. När jag avinstallerade dialer one blev det bättre.

Prövade meddelande-appen för första gången nu (kör handcent annars) och den gav mig faktiskt ett FC, ville inte starta. Kan bero på att jag har sjukt många sms, men jag vet inte. När den väl var igång gick det dock inte långsamt att skriva alls.

Skulle vilja avinstallera meddelande-appen för att spara lite batteri, går det?

15. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men hur gör du då när du skall ringa nån? Inte orkar man väl scrolla igenom alla sina kontakter varje gång.. Misstänker att dialer one är lite dryg för hela systemet, kanske skall ta bort den då. Finns det nån annan lite lightare lösning kanske?

16. heniv

heniv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har en magic som jag kör CM6 på. Jag vet inte om det är någon mer än jag som har upptäckt att när man skall skriva mail, eller när man surfar så försvinner tangentbordet, det bara åker ner sedan kan det komma upp igen men oftast så får man vänta ett tag.
    Idag fick jag meddelande i skärmen att Applikationen Skriv i Gmail har slutat att fungera. Tvinga fram stägning eller vänta.

Vet någon vad det kan vara för fel?
    Tjejen som &så har en magic men med CM4.2.15.1 har vissa gånger samma problem

17. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Hehe jo jag scrollar :) Fast de flesta man ringer ofta ligger ju under favoriter eller "ofta kontaktade". Eller använda röststyrning om man är på det humöret. Visst, dialer one e sjukt bra, på en desire iaf :) Kanske finns några inställningar för dialer one som kan göra den mindre laggig?

18. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det humöret är man ju sällan på om man sitter så andra kan höra en.. ;) Känns som att telefonen blivit lite snabbare efter att jag avinstallerat både dialer one och chompSMS (vilken ju är lika tung som handscent nuförtiden tycker jag).
    Fortfarande inte riktigt så rapp som jag skulle vilja ha den men det kanske är ett hw-byte som gäller för det.

19. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Det är liknande för mig, funderar på att börja experimentera med swap eller nåt för att se om det kan lätta upp mobilen lite.

20. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säg till om du hittar nån mirakelmedicin :)